به مناسبت دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف، کارگاه آموزشی مهارت های زندگی به همت پایگاه بسیج منتظران مهدی فیل آباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۳۳۷۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛  همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف پایگاه خواهران منتظران حضرت مهدی(عج) فیل آباد شهرستان فارسان اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های زندگی در محل امامزاده عبدالله نمودند.

در این کارگاه آموزشی محوریت بحث بر خانواده و تاثیر حجاب و عفاف بر استواری و تحکیم خانواده ها قرار داشت.

کارشناس مسائل خانواده در جمع بسیجیان فیل آباد گفت: حجاب معرف شخصیت زن است و بحث عفاف و حجاب از دو بعد باید بررسی شود. حجاب، به معناي پوشش اسلامي بانوان، داراي دو بعد ايجابي و سلبي است. بعد ايجابي آن، وجوب پوشش بدن و بعد سلبي آن، حرام بودن خودنمايي به نامحرم است و اين دو بعد بايد در کنار يکديگر باشند؛ تا حجاب اسلامي محقق شود.

آقای ایمانی در ادامه به آثار و پیامدهای رعایت حجاب اشاره نمود و افزود: از آثار و پیامدهای رعایت حجاب می توان به دو بُعد فردی از جمله احترام به شخصيت زن به واسطه ي رعايت حجاب، مصونيت ارتباطات زن با مردان غريبه، حفظ اعتقادات مذهبي براي افراد، حفظ عفت زن و جلوگيري از فساد و ناهنجاري و بُعد اجتماعی از جمله سلامت نسل جديد جامعه، پيشگيري از فساد اخلاقي، مبارزه با مظاهر بي ديني، حفظ کيان خانواده اشاره نمود.

وی ادامه داد: مادر و حفظ حرمت مادر در خانواده مهمترین اصل است و اگر یک خانواده زیربنای دینی داشته باشد و به اصول و قواعد دین پایبند باشند بدون شک این امر محقق خواهد شد. کسانی که می گویند ما حجاب نمی خواهیم اول اینکه از فواید حجاب خبر ندارند و دوم اینکه بُعد اجتماعی حجاب را در نظر نمی گیرند.

 

ارسال نظرات