مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان زنجان در گفتگو با « بسیج»:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان بااشاره به اینکه حجاب و عفاف به‌عنوان ارزش در جامعه بشری وجوامع اسلامی مطرح است ،گفت: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف عزم همگانی را می‌طلبد.
کد خبر: ۹۱۵۳۳۲۶
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

لیلا رمضانی در گفت وگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: بحث عفاف و حجاب یکی از موضوعات بسیار مهم و اصول مترقی دین مبین اسلام است. مردم عفیف و ولایت‌مدار ما همیشه به این موضوع با یک دید بسیار زیبا می نگریستند و حجاب را پایه تحکیم، تشکیل و تقویت بنیان خانواده قرار دادند.

 

وی بابیان اینکه  حجاب تقویت کننده حرکت اجتماعی زنان است، افزود: حجاب و عفاف باعث می شود زنان حضور بانشاط، موثر و فعالی را در سطح جامعه داشته باشند چرا که زنان عفیف ما بر اساس آموزه های دینی معتقدند اگر بدون پوشش مناسب در جامعه حضور یابند قبل از اینکه به توانمندی های آنها توجه شود جاذبه های ظاهری شان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

 رئیس بسیج جامعه زنان در ادامه تصریح کرد: این اساس فرهنگ منحط غربی است به جای اینکه به زن به عنوان یک عنصر فعال و تاثیرگذار اجتماعی نگاه کند به جنسیت و رفتار غیر عفیفانه آنها صحه می گذارد لذا موضوع جامعه عفاف برای ما یک موضوع بسیار مهم و اساسی است.

 

 وی با بیان اینکه هفته عفاف و حجاب بهانه ای برای پرداختن به این موضوع است، بیان کرد: ما باید در اقناع سازی نسل جوان مان در حوزه حجاب و عفاف توجه داشته باشیم چون در رأس هجمه های فرهنگی دشمن بحث حیازدایی قرار دارد.

 

 این مسئول عنوان کرد:آشناسازی نسل جوان با ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی عفاف و حجاب برای زنان مسلمان آزاده جهان و ایران یک ضرورت فرهنگی فراموش شده در جامعه امروز ما است.

 

رمضانی افزود: فعالان عرصه های فرهنگی، دینی، مذهبی و مسئولان جامعه اسلامی باید با برنامه ریزی، ابعاد مختلف زندگانی و شخصیت والای حضرت زهرا (س) را در بطن زندگی شخصی و اجتماعی خود بکار گرفته و به مسئله عفاف و حجاب در جامعه توجه ویژه داشته باشند.

 

 وی در خصوص اسامی و عناوین هفته حجاب و عفاف گفت: شنبه ۱۵ تیر « عفاف و حجاب‌، فریضه الهی، سیره فاطمی(س)» تعیین شده است. یکشنبه ۱۶ تیر « عفاف و حجاب‌، تجلی فطرت، تاج بندگی»؛ دوشنبه ۱۷ تیر« عفاف و حجاب‌، حقوق شهروندی، احترام به قانون» و سه‌شنبه ۱۸ تیر« عفاف و حجاب‌، تکریم خویشتن، احترام به آزادی» انتخاب شده است.

 

این مسئول ادامه داد: چهارشنبه ۱۹ تیر« عفاف و حجاب‌، اخلاق مداری، خانواده سالم»؛ پنج‌شنبه ۲۰ تیر« عفاف و حجاب‌، میراث ایرانی، گرایش جهانی» و جمعه ۲۱ تیر « عفاف و حجاب‌، امنیت اجتماعی، وصیت شهیدان» نام‌گذاری شده است.

 

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفت مداری، پاک زیستی و تقید به پوشش عفیفانه در بین آحاد مردم جامعه اعم از زن و مرد ـ  پسر و دختر، تضمین کننده رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف خواهد بود، گفت: اقتضای هرگونه رشدی در کشور، برخورداری جامعه از نسلی است که از نظر جسمی ـ روانی و اخلاقی سالم باشد و بتواند کشور را در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، علمی، اجتماعی پیش ببرد.

 

 رمضانی افزود: به منظورگرامیداشت هفته عفاف و حجاب و ترویج این مهم در جامعه ،سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان برنامه‌های گسترده‌ای را در این راستا برنامه‌ریزی کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد:تقدیر از بانوان محجبه شاغل در اصناف وبازار،برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س)در مساجد وپایگاه های استان ،برگزاری سلسله نشست های عفاف وحجاب،برگزاری نشست های تحکیم بنیان خانواده،برپایی نمایشگاه های عفاف وحجاب واعزام مشاوران سیار به پایگاه های مقاومت بسیج از جمله این برنامه هاست.

 

 این مسئول بیان کرد:غبارروبی وعطرافشانی مزار شهدا،برگزاری نشست های روشنگری،ترویج گفتمان انقلاب راسلامی با موضوع عفاف وحجاب،برگزاری مسابقات ورزشی،دیدار باخانواده شهدا وبرگزاری همایش دختران آسمانی با محوریت الگوی سوم وگام دوم از دیگر برنامه های سپاه انصارالمهدی (عج)در این هفته می باشد.

 

وی ترویج بدحجابی و بی حیایی در جوامع اسلامی از جمله ایران را از حربه های جنگ نرم دشمنان ذکر کرد و افزود: امروز همه ادارات و نهادها بالاخص نهادهای فرهنگی بایستی با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به موضوع عفاف و حجاب در جامعه حساس باشند.

 

رمضانی با یادآوری اعتراض مردم ایران نسبت به مساله کشف حجاب رضاخان پهلوی و تجمع آنان در مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی، اضافه کرد: مزدوران آن رژیم طاغوتی اقدام به کشتار مردم بی دفاع کردند و تعدادی زیادی از هموطنان ما را به شهادت رساندند.

 

رئیس بسیج جامعه زنان تصریح کرد: علاوه بر این ملت ایران برای استقرار نظام اسلامی خون های زیادی داده که اگر نسبت به ارزش های اسلامی که رعایت عفاف و حجاب از مهمترین آنها می باشد، کوتاهی یا سهل انگاری صورت گیرد در واقع بی احترامی به خون شهیدان نیز شده که بایستی پاسخگو باشیم.

ارسال نظرات