در گفتگو با بسیج بیان شد؛

حجاب ثمره عفاف درونی است

کارشناس مذهبی، گفت: حجاب ثمره عفاف درونی است که تظاهر و نمود بیرونی یافته است و به نوع پوشش در ظهور اجتماعی افراد و در رویارویی با نامحرم گفته می شود.
کد خبر: ۹۱۵۳۲۹۹
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ؛حجت الاسلام سید مهران کریم پور در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: یکی از فواید و آثار مهم حجاب در بعد فردی ، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه است که یکی از عوامل ایجاد آن عدم تهییج و تحریک جنسی است.

وی ادامه داد: حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است، بعدایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ واین دو بعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود.

کریم پور افزود:اسلام حجاب را از مصادیق مهم تحقق امنیت اجتماعی در جامعه معرفی کرده است و چالش‎ها، زمینه‎ها و راهبردهای بسیار مهمی را برای شکوفایی ذهن نواندیش افراد جامعه در این مورد نبیین نموده است.

کارشناس مسائل اعتقادی خاطرنشان کرد: زن با عنصر حجاب اسلامی، نه تنها به تهذیب تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را فراهم می‎سازد، بلکه باعث گسترش روز افزون امنیت اجتماعی و ایجاد زمینه‌ای جهت رشد معنوی مردان می‎گردد؛ همچنان که خداوند متعال خطاب به پیامبر می‌فرماید: «به مردان مومن بگو تا چشمان خود را از نگاه ناروا بپوشانند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند، که این بر پاکیزگی جسم وجان ایشان ، بهتر است»

ارسال نظرات
آخرین اخبار