جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان گفت: طرح جهاد همبستگی ملی،طرحی جهادی با تفکر بسیجی است که تمام کشور را به تکاپو واداشته و آغازی برای پایان دادن به مشکلات سیل‌زدگان است.
کد خبر: ۹۱۵۳۲۴۳
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی در گفت وگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: طرح «جهاد همبستگی ملی» به منظور تکمیل جهاد عاطفی ملت برای کمک به مردم سیل زده اجرایی می شود.

 

وی از برنامه ریزی واجرای این طرح از اوایل سال جاری خبر داد وگفت: این طرح با شعار «هر مسجد یک خانه» و «هر کاسب یک قلم کالای اساسی» در سطح شهرستان های استان زنجان اجرا می شود.

 

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) هدف از اجرای این طرح را استفاده از ظرفیت گسترده بسیج برای به منظور اثبات کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و استفاده ازظرفیت های مردمی برای کمک به جبران بخشی از خسارات ناشی از سیل با بکارگیری گسترده گروه های جهادی برشمرد وخاطرنشان کرد: این طرح به منظور کمک به سیل زدگان و خدمات رسانی و بازسازی خانه های سیل زدگان اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: حضور مردم در کنار ظرفیت بالای سپاه باعث شد در حادثه سیل اخیر شاهد کمترین تلفات باشیم و قطعاً این مشارکت و روحیه انقلابی مردم یک اثربخشی مثبت در مقابله با حوادث داشته و با کمک همین مردم و با اجرای این طرح می‌توان برای جبران خسارات در کمترین زمان ممکن بازسازی‌ها را انجام بدهیم.

 

طهماسبی بیان داشت: کمک های مردمی موجب کمک به دولت در حل مشکلات شده و سیل زدگان نیز از وضعیت بحرانی خارج می شوند.

 

وی با بیان اینکه پس از وقوع سیل در استان های شمالی و غربی کشور زنجان به عنوان معین استان مازندران شد و قرارگاه سپاه انصارالمهدی (عج) در شهرستان های بابلسر وجویبارمستقر شد.

 

این مسئول ادامه داد:در راستای افزایش خدمات رسانی ،گروه های بسیج جامعه پزشکی،کمک های مردمی وگروه های جهادی استان زنجان به این مناطق اعزام شدند.

 

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان افزود: استان زنجان معین استان خوزستان وشهرستان شادگان نیز بود و با اعزام دستگاه های مهندسی سبک وسنگین وگروه های جهادی،سبب پیشگیری از آسیب سیل در این منطقه شد.

 

طهماسبی با اشاره به اعزام45دستگاه خودرو سبک وسنگین،بیان داشت:با استقرار موکب های اربعین بیش از 18هزار پرس غذا در روز پخت می شد.

وی تصریح کرد: تاکنون مبلغ 3میلیارد ریال به صورت نقدی و معادل 40 میلیارد ریال کمک های غیر نقدی توسط پایگاه های مقاومت بسیج در زنجان جمع آوری شده و به مناطق سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان ارسال شده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین یک هزار نفر در قالب گروه های جهادی در این مناطق خدمات رسانی کرده اند و با طرح جهاد همبستگی ملی این خدمات رسانی ادامه دارد.

ارسال نظرات