دیدار فرمانده سپاه ناحیه اشکذر با خانواده شهدای هواپیمای ایرباس

فرمانده سپاه ناحیه اشکذر با خانواده شهیدمحمدحسین توکلی از شهدای هواپیمای ایرباس دیدار کرد.
کد خبر: ۹۱۵۳۲۳۷
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج اشکذر از خضرآباد، فرماندهان سپاه و بسیج ناحیه اشکذر به همراه رئیس آموزش و پرورش این شهرستان به مناسبت سالروز حمله تروریستی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های نیلگون خلیج فارس، با خانواده شهیدمحمدحسین توکلی از شهدای این حمله تروریستی دهستان کذاب دیدار کردند و از صبرواستقامت آنان تجلیل کردند.
شهیدمحمدحسین توکلی ۱۲ تیرماه سال ۶۷ بر اثر شلیک موشک توسط ناو هواپیمابر آمریکا به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شایان ذکر است، پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR۶۵۵» از تهران به مقصد دبی  در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یو اس اس وینسنس  متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند؛ این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.
فرمانده سپاه ناحیه اشکذر و همراهان همچنین از تنهاشهید روستای بامکان شهیدمحمدعلی ماندگاری از شهدای ۸ سال دوران دفاع مقدس این روستا نیز دیدار کردند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات