خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان البرز :

برای برطرف کردن مشکلات کشور نباید منتظر اروپا بود

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر اتفاقاتی حادث می‌شود که غیرقابل اعتماد بودن اروپا را تقویت می‌کند، گفت: اروپا بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد، پس نباید منتظر باشیم تا به دست اروپا مشکلات کشورما حل شود، دیدیم که کشتی نفتی ما را مانند دزدان دریایی محاصره و توقیف کردند که این کار به دستور آمریکا بوده است.
کد خبر: ۹۱۵۳۱۴۳
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن گرامیداشت دهه کرامت در خصوص سخنان رهبر انقلاب در میان کارگزران حج و درمورد اهمیت حج اظهار کرد: حج مظهر و نمودار جامعه اسلامی و تمدن نوینی است که به بشریت هدیه می‌شود.

وی در ادامه با شاره به اینکه در اسلام حج غیرسیاسی نداریم، افزود: روح حج وحدت امت اسلامی است و در این میان برائت جستن از مشرکان کاری سیاسی است و در طول سیاست‌های دینی نیز دستورات سیاسی داریم.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به اهمیت بسیج در کشور برای تربیت جوانان خلاق بسیجی بیان کرد: لازمه آن این است که با شور و هیجان بیشتری دراین زمینه کار شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر اتفاقاتی حادث می‌شود که غیرقابل اعتماد بودن اروپا را تقویت می‌کند، گفت: اروپا بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد، پس نباید منتظر باشیم تا به دست اروپا مشکلات کشورماحل شود، دیدیم که کشتی نفتی ما را مانند دزدان دریایی محاصره و توقیف کردند که این کار به دستور آمریکا بوده است.

آیت الله حسینی همدانی با خطاب قرار دادن اروپایی در خصوص حمایت از «اینستکس» با اشاره به اینکه مهلت تعیین شده برای آنها چند روز دیگر به اتمام می‌رسد، تاکید کرد: منافع مشترک آمریکا و اروپا در اینستکس علیه ایران لحاظ شده است، یک شرکت خصوصی است که سهامداران آن از انگلیس و فرانسه هستند و اطلاعات در مورد تجارت میان شرکت‌های اروپایی و ایران را بیشتر به صورت تهاتری مدیریت می‌کند.

وی با تاکید بر توجه به سازوکار اینستکس گفت: این شرکت در چارچوب تحریم‌های آمریکا عمل می‌کند و نمی‌تواند در مقابل تحریم‌ها فعالیتی داشته باشد وگرنه این شرکت به عنوان شرکت دولتی به ثبت می‌رسید، در این میان به عنوان نمونه برای خرید نفت توسط اروپا باید اجازه توسط آمریکا صادرشود و در خرید هم تنها اقلام غیر تحریمی را می‌توانیم خریداری کنیم.

خطیب جمعه کرج با اشاره به انتظارات از دستگاه دیپلماسی ایران، ادامه داد: دور ازهرگونه ساده انگاری و با هوشمندی راه‌های توطئه علیه ایران را ببندند و به هیچ عنوان حاضر به قبول تعهدات نادرستی که اروپا در خصوص برجام و دراینستکس می‌گویند، نباشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با تاکید بر آنچه مهم و خواست مردم ایران است، گفت: باید بر اساس گفتمان اعتدال با قاطعیت تمام به غنی سازی اورانیوم بپردازیم و سقف تعیین شده را نادیده بگیریم تا طرف‌های مقابل به ویژه اروپایی بدانند که ایران در تصمیم خود مصمم است.

آیت الله حسینی همدانی با این توضیح که رئیس جمهورآمریکا در خصوص سخنان رئیس جمهور ما برای کاهش تحریم‌ها گفته است که ایران مراقب تهدید کردن باشد؛ چون ممکن است طوری گزیده شوند که تا کنون کسی اینگونه گزیده نشده است، افزود: فعلاً شما باید سربازانی را تربیت کنید که در مقابل ایران خود را خیس نکنند، پهباد فوق هم پیشرفته فرستاندند و هرچه وارد خاک ایران کردند متلاشی شده است، در این میان برخی از رسانه‌ای های داخل کشور دست ازهمکاری با آنها بر نمی‌دارند، خطاب به آنها می‌گوئیم که با این کارها عاقبت بخیر نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها به دنبال دادن مشروعیت به اسرائیل هستند و مسائلی مانند معامله قرن را مطرح می‌کنند، افزود: به عنوان نمونه وزیر خارجه بحرین که می‌گوید اسرائیل بخشی از میراث تاریخی منطقه است، برخی دیگر نیز می‌گویند باید میان اعراب منطقه و تل‌ آویو گفتمان صورت گیرد، اما در این میان کشورهایی مانند عراق و کویت در مقابل این صحبت‌ها موضع گیری داشتند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به فساد گسترده اقتصادی، سیاسی و اخلاقی در اسرائیل که نشان از نزدیک بودن فروپاشی آن دارد، افزود: فشار از سوی ایران و مقابله نیروهای مقاومت به یقین آینده‌ای شوم و ناراحت کننده‌ای برای اسرائیل رقم خواهد زد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم باید مجلس تراز گام دوم انقلاب باشد یعنی بتواند مشکلات مردم و کشور را حل کند، گفت: مجلس یازدهم باید در مسیر اهداف گام دوم انقلاباسلامی و تمدن بزرگ اسلامی گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم باید بتواند در برابر فشارهای غرب و به خصوص آمریکا مقاوم باشد، گفت: مجلس یازدهم باید حامی مقاومت در داخل و در منطقه باشد. متأسفانه مجلس دهم در این زمینه با مشکلات زیادی رو به رو است و به بسیاری از توصیه‌ها عمل نکرده است.

خطیب جمعه کرج اضافه کرد: اگر می‌خواهیم دولت اسلامی تشکیل شود که باید تشکیل شود این مهم بدون وجود مجلس اسلامی ممکن نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه مسئله مجلس مهم است و همه باید به این مهم توجه داشته باشند، گفت: باید با دقت و رصد کافی نسبت به انتخاب اقدام شود. افراد دارای صلاحیت باید انتخاب شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها