خبرهای داغ:
امام جمعه همدان گفت: اروپا و آمریکا اکنون در یک زمین بازی می‌کنند و راه نجات اقتصادی کشور نیز توجه جدی به اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۹۱۵۳۱۳۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶

اروپا و آمریکا اکنون در یک زمین بازی می‌کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه تجربه گذشته نشان می‌دهد اروپا نیز همانند آمریکا قابل اعتماد نیست، اظهار داشت: ۱۴ ماه اروپاییان اصرار بر ماندن ایران در برجام داشته‌اند و تمام این بازی‌های سیاسی به نفع آمریکا است.

وی بیان کرد: اروپاییان به این دلیل که خروج ایران نیز آنها را با تبعات مواجه می‌کند، قول رفع تحریم‌ها و برجام را داده‌اند و وضعیت موجود گشایش اقتصادی برای ما نخواهد بود.

امام جمعه همدان افزود: اروپا می‌خواهد از طریق اینستکس «سامانه حمایت از تبادلات تجاری» کالاهای غیرتحریمی نظیر غذا و دارو به ایران بدهد اما اگر آنها صداقت دارند باید به تعهدات برجام عمل کرده و علاوه بر ارائه کالاهای تحریمی، نفت از ایران خریداری کند.

شعبانی موثقی اضافه کرد: اروپا به لحاظ تحریم‌ها خرید نفت را کاهش داده است و نفت برابر غذا مبنای برجام نبود.

وی اظهار داشت: اکنون نیز اروپا از این فضا می‌خواهد استفاده کرده و اینستکس را با «اف ای تی اف» گره بزند و این‌طور مدعی شده‌اند که اینستکس در صورتی فعال می‌شود «اف ای تی اف» به تصویب برسد.

خطیب جمعه همدان از دولتمردان خواست تا با قدرت مسیر تدریجی خروج از برجام و کم کردن تعهدات را ادامه بدهد و افزود: اروپا و آمریکا اکنون در یک زمین بازی می‌کنند و راه نجات اقتصادی کشور نیز توجه جدی به اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: مشکل ایران اسلامی با غرب، برجام، انرژی هسته و موشک نیست بلکه تفکر نظام سلطه است و اینکه آنان مشکل فکری و اندیشه دارند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی در ادامه با انتقاد از نامگذاری فرزندان با اسم‌های نامفهوم توسط والدین گفت: انتظار داریم اسم‌های خوب برای بچه‌ها انتخاب کنید.

وی با بیان اینکه برخی از والدین حتی معانی اسم‌هایی که برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند را نمی‌دانند تاکید کرد: استفاده از نام اهل بیت (ع) برای فرزندان باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات