خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود تاکید کرد: باید سواد رسانه‌ای ملت بالا رود و اعتماد بی‌جا به رسانه‌ها کاهش یابد چرا که برخی از آنها با آسیب های فراوان از جمله تبلیغات مسموم، جوسازی، رسانه زدگی، سبب می شوند گام‌دوم انقلاب محقق نشود.
کد خبر: ۹۱۵۳۱۱۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
باید سواد رسانه‌ای ملت بالا و اعتماد بی‌جا به رسانه‌ها کاهش یابدبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: علیرغم آنکه انتخابات در اسفندماه برگزار خواهد شد، اما عده‌ای با حضور در فضای مجازی می‌کوشند تا نسبت به حضور و مشارکت حداکثری مردم شبهه و شک ایجاد کنند.
وی خاطر نشان کرد: انقلاب حضور مردم فهمیم شکل گرفت و ادامه یافت و مردم با شور و شوق در انتخابات شرکت می‌کنند لذا مردم مجلسی را تشکیل می‌دهند که در طراز اول انقلاب و هماهنگ با گام دوم انقلاب، مطیع رهبری و دارای آثار خوب برای کشور باشد.
امینی ضمن تأکید بر اینکه باید سواد رسانه‌ای ملت بالا رود و اعتماد بی‌جا به رسانه‌ها کاهش یابد، افزود: رسانه‌های مجازی مکتوب اگرچه فعالیت‌های خوبی دارند و از آن‌ها می‌توان در راستای فرهنگ استفاده کرد منتها برخی از آن‌ها ذهن مردم را به‌جا‌های دیگر می‌برند که آسیب‌های فراوانی دارد که با تبلیغات مسموم، جوسازی، رسانه زدگی و ... گام دوم انقلاب محقق نمی‌شود.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اعلام آمریکا مبنی بر خروج از آب‌های خلیج‌فارس واژه دروغ و بازی با افکار عمومی است، ابراز داشت: مهم‌ترین مشکل منطقه اشغال توسط آمریکا است که با نگاهی به افغانستان و عراق به‌روشنی می‌توان دریافت که اشغالگری نمی‌تواند امنیت خلق کند لذا واژه خروج دروغی بزرگ بیش نیست.
وی ضمن بیان اینکه آمریکا با به کار بردن کلمه خروج نشان داد که قصد او تنها برای فریب افکار عمومی کشور‌های خاورمیانه و مردم آمریکا برای توجیه کردم هزینه‌ها است، افزود: منافع شوم آن‌ها در اشغالگری و ماندن است که نمونه آن را می‌توان در افغانستان و عراق مشاهده کرد.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه آمریکا کشوری را اشغال و در ادامه آن را مشروع می‌کند، اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد که به دنبال چنین رویه‌ای در قبال ایران نیز هستند لذا مردم باید مراقب باشند تا فریب واژه خروج را نخورند.
امینی بابیان اینکه اولین تروریست پرور دنیا آمریکا است و داعش، طالبان و القاعده همه دست‌پرورده آمریکا محسوب می‌شود، تصریح کرد: کسانی که قبله خود را آمریکا و غرب قراردادند بدانند ذات آن‌ها همین رویه است و هیچ‌گاه خیرخواه ما نبودند بنابراین بیداری در قبال این خباثت‌ها ضروری خواهد بود.
وی به پیام جدی رئیس‌جمهور ایران به اروپا اشاره کرد و افزود: اروپا نیز بار‌ها بدعهدی خود را در کنار آمریکا نشان داد و در این چهل‌ساله مشاهده کردیم که در این مسیر موفق نبودند این زورگویی و قلدری است که یک کشور به تعهدات خود عمل و مابقی زیر آن بزنند لذا مقاومت نتیجه بهتری در این چهار دهه داده است.
امام‌جمعه شاهرود به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران حج اشاره کرد و گفت: اینکه از ما بخواهند با آمریکا مراوده داشته باشیم درخواست شیطانی است براعت از مشرکان و دفاع از مظلومان یمن سوریه عراق لبنان مواردی که در حج دنبال می‌شود.
امینی بابیان اینکه حرف دشمن و بی‌بصیرت‌ها این است حج با منافع آن‌ها کاری نداشته باشد، تصریح کرد: حج در این چهار دهه با همه دست‌اندازی‌های آل سعود باعث تقویت وحدت و ارتباط با سایر کشور‌ها شد.
وی افزود: اینکه این‌همه انرژی متراکم در این مراسم حضور یابند و آب از آب تکان نخورد خواسته بی‌جایی است حج می‌بایست همراه با آرامش، سلامت، بصیرت، وحدت، امنیت و غنیمت‌های معنوی توأم باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها