خبرهای داغ:
مسوول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی از برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز دختر در بیش از 500 حوزه و پایگاه مقاومت بسیج استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۳۱۱۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

 صفیه محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های روز دختر، هفته حجاب و عفاف همچنین دهه کرامت در بیش از 500 حوزه و پایگاه مقاومت بسیج برگزار می‌شود.

وی افزود: به منظور گرامیداشت مقام شهدای قیام خونین مسجد گوهرشاد، سالروز حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در 21 تیر سال ۱۳۱4 و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی، از 15 تا 22 تیر ماه به نام «هفته عفاف و حجاب» نامگذاری شده است.

این مسوول گفت: در راستای گرامیداشت این هفته و ترویج و تقویت این مهم در سطح استان آذربایجان غربی، بسیج جامعه زنان سپاه شهداء فعالیت‌های گسترده‌ای را برنامه‌ریزی کرده است.

محمودزاده گفت: شروع هفته حجاب و عفاف همزمان با دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر متقارن است، بر همین اساس در بیش از 500 حوزه و پایگاه مقاومت بسیج برنامه‌های مختلفی با عنوان گوهر علم و عفاف شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار اصلی ما در طول هفته؛ عفاف و حجاب، میراث ایرانی و گرایش جهانی است، اضافه کرد: محوری‌ترین برنامه برگزاری اجتماع بزرگ مردمی و خانوادگی «حجاب، حافظ حریم خانواده» با حضور آحاد مردم اعم از بانوان و آقایان است.

این مسوول گفت: در این راستا، روز پنج شنبه 20 تیرماه در آذربایجان غربی این تجمع برپا خواهد شد، که در مرکز استان در محل سالن آمفی تئاتر روباز پارک ائللرباغی ارومیه ساعت 19 این گردهمایی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات عفاف و حجاب و پوشاک ایرانی اسلامی در سراسر استان، برگزاری همایش رسالت زینبی با حضور خواهران شهداء برگزاری اجتماع «دختران انقلاب» در مقابله با هتک حرمت‌های اخیر دشمنان اسلام علیه حجاب، اجرای نمایش صحنه‌ای و خیابانی با موضوع عفاف و حجاب، راه اندازی کمپین و پویش در شبکه‌های اجتماعی با عناوین؛ حجاب، میراث کهن، تجربه آرامش، گوهر غیرت و ... را در برنامه داریم.

مسوول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی، برپایی میز مشاوره و ایستگاه‌های پرسش و پاسخ جهت پاسخگویی به شبهات در پارک‌ها و مساجد، کارگاه‌های موضوعی آموزش سبک زندگی عفیفانه و تحکیم بنیان خانواده، مهارت‌افزایی دختران با محوریت آموزش مهارت زندگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، نشست‌های تخصصی و موضوعی از جمله نشست تبیین مبانی و قوانین مربوط به حجاب و عفاف و ترویج الگوی سوم «زن مسلمان ایرانی، زن نه شرقی و نه غربی» و نشست مادران پرچمداران مقابله با جنگ نرم، تجلیل از فعالان و فرهنگ سازان عرصه حجاب و عفاف شامل؛ مروجین فرهنگ عفاف و حجاب، کار آفرینان این عرصه، دختران و بانوان محجبه در زمینه‌های علمی، هنری، قرآنی و ورزشی ، دختران حجاب اولی ، تجلیل از خانواده های دارای دختران عفیف و پسران با غیرت برنامه‌های دیگر این هفته هستند.

محمودزاده اضافه کرد: دیدار و تجلیل از خانواده های معظم شهداء، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهداء حضور دختران محجبه در مراسم نماز جمعه و گلزار شهداء برگزاری مسابقات و ویژه برنامه های ورزشی ویژه بانوان، برگزاری اردوهای تفریحی زیارتی، برگزاری نشست‌های حلقات صالحین با موضوع عفاف و حجاب، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات فرهنگی در طول ایام هفته برنامه‌های دیگری هستند که اجرا خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات