امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه از دولت، شورای امنیت ملی می‌خواهیم برجام را کن لم یکن تلقی کنند، افزود: قوه قضاییه و دستگاه امنیتی می‌خواهیم با خودروسازان، مسکن فروشان و افرادی که به صورت تقلب اقدام به گرانفروشی و مافیای مسکن در کشور کرده با آنان برخورد شود چرا که آنان خائنان به ملت و مردم هستند.
کد خبر: ۹۱۵۳۱۰۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قاسمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری با دعوت مومنان به تقوای الهی اظهار داشت: دهه کرامت از ایام ارزشمند سال بوده و زیارت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) سبب می‌شود تا درهای بهشت برای انسان مومن گشوده شود.

وی افزود: مردم متدین و دیندار ایران اسلامی توفیق بهره‌مندی از فیوضات امامان بزرگ و معصومی چون امام هشتم شیعیان هستند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به شخصیت و ویژگی‌های معرفتی حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: جایگاه این بانوی مکرم اسلام در احادیث و کتب دینی به زیبایی تبیین شده است.

قاسمی با بیان اینکه روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در ایران اسلامی آغاز دهه کرامت است، افزود: این بانوی آب و آفتاب دارای شخصیت والایی در حجاب و عفاف بوده و باید زنان و بانوان جامعه دینی از خصوصیت بارز ایشان الگوگیری کنند.

وی با اعلام اینکه بزرگان، علما و مراجع تقلید در محضر حضرت فاطمه معصومه(س) زانوی ادب زدند گفت: در زندگانی همه علمای دینی خصوصا آیت‌الله العظمی سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی آمده که همواره به زیارت کریمه اهل بیت(س) شرفیاب می‌شد.

خطیب موقت نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به اینکه هر میزان از بزرگی، کرامت و منش این بانوی کریمه بگوییم زبان قاصر است، تصریح کرد: اگر بنا باشد در مکتب اهل بیت(ع) زانوی ادب بزنیم باید سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را درس آموزی کنیم. بانوان و خواهران عفاف و حجاب حضرت فاطمه معصومه (س) نباید فراموش شود.
 
وی با بیان اینکه فرهنگ ناب اسلامی بهترین نسخه شفابخش برای مقابله با بدحجابی و ولنگاری در جامعه دینی است، افزود: دغدغه مومنین و مومنات در ترویج ارزش‌های ناب اسلامی باید تقویت شود.

قاسمی در خطبه دوم نماز جمعه با دعوت مومنان به تقوای الهی روز قلم را گرامی‌داشت و گفت: قلم دارای اصالت بوده و باید رسالت و جایگاه قلم‌زنی حفظ شود. 

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه رسالت قلم و اصالت قلم در فضای حقیقی و مجازی از سوی قلم‌نویسان و قلم‌نگاران باید حفظ شود، تصریح کرد: در جامعه دینی وظیفه نویسندگان در تبیین ارزش‌های دینی موثر است.

وی با اشاره به 15 تیرماه روز مالیات گفت: زیربنای قدرت مالی در کشورهای جهان سوم نفت و منابع زیرزمینی بوده و هنوز کشور از طریق مالیات منابع درآمدی داشته باشد. باید کاری کنیم وابستگی کشور به اقتصاد تک محصولی نفت کاهش و به فکر ایجاد درآمدهای پایدار نظیر مالیات در نظام اقتصادی کشور باشیم.

قاسمی با بیان اینکه این روزها نظام سلطه جهانی در صدد استیصلای جهان خصوصا جهان اسلام است، افزود: در آستانه موسم حج وظیفه کارگزاران حج و حجاج در حج ابراهیمی امسال بسیار اثرگذار  و حساس است.

وی با اعلام اینکه برخی افراد در جامعه می‌خواهند جلوی سیاسی کردن حج را بگیرند، تصریح کرد: حجاج و کارگزاران حج باید به سیاسی بودن حج توجه کنند. برائت از مشرکان باید به نحو شایسته برگزار شود و مسئولان عربستان باید به حجاج ایرانی و غیرایرانی احترام ویژه داشته باشند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه پنج کشور اروپایی و آمریکای جنایتکار با ترفند غلط خود به اجرای کذایی برجام پرداخته بودند، افزود: این روزها در برابر تهدید و تزویر غربی‌ها قرار گرفتیم و ملت ایران با قوی‌ترین تهدیدها از سوی استکبار روبه‌رو است.

قاسمی با بیان اینکه اروپا و آمریکا سر یک سفره هستند و صد تاسف بر آنها که برای نوشیدن یک لیوان آب باید از آمریکا اجازه بگیرند اصرار دارند که ایران از برجام خارج نشود، خطاب به نمازگزاران گفت: ما با توافق برجام در دنیا تحقیر شدیم اگر چه ایران تاکنون به صورت یکطرفه به تعهدات برجام عمل کرده است. نفت در برابر غذا و دارو ذلت بزرگی برای ایران است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی ایران را واردار به ماندن در برجام می‌کنند، گفت: مدیران کشور بدانند هرگز با برجام و زور استکبار هیچگاه به نتیجه نخواهیم رسید. باید تفکر سازش را کنار بگذاریم و به تاسی از رهبری به استراتژی چالش با غرب نقل مکان کنیم و در برابر زورگو باید با زور برخورد کنیم.

قاسمی با بیان اینکه از دولت، شورای امنیت ملی می‌خواهیم برجام را کن لم یکن تلقی کنند، افزود: قوه قضاییه و دستگاه امنیتی می‌خواهیم با خودروسازان، مسکن فروشان و افرادی که به صورت تقلب اقدام به گرانفروشی و مافیای مسکن در کشور کرده با آنان برخورد شود چرا که آنان خائنان به ملت و مردم هستند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به کنفرانس سران غرب در منامه  توافقنامه ننگیندر طول تاریخ بوده است، گفت: فروش نفت فلسطین در مقابل رفاه نسبی بسیار ننگین است و گروه‌های مقاومت را خلع سلاح می‌کنند.

وی با اعلام اینکه برخی آقایان جامعه اعتقاد دارند که رابطه با آمریکا برای ملت بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: آنان بدانند مادامی که ولی فقیه در مسند نظام هستند، استکبار جهانی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و همه با یکصدا فریاد هیهات من الذله سر می‌دهند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها