کارشناس مسائل سیاسی گفت: قطعا ما بر سر مساله اینستکس کوتاه نخواهیم آمد؛ اگر اروپا منافع ما را تامین نکند نه برجامی در کار خواهد بود و نه تعهدی!
کد خبر: ۹۱۵۳۰۷۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
سلمان اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با اشاره به قدرت و اقتدار روز افزون ایران در منطقه اظهار کرد: آمریکا در اسناد ملی خود، سه موضوع موشکی، هسته‌ای و قدرت منطقه‌ای ایران را از جمله موانع دسترسی به کشور ما دانسته و بازگشایی سفارت خود در ایران را به حل موارد فوق مشروط کرده است.

وی افزود: دشمن تصور می‌کرد از طریق برجام می‌تواند نفوذ منطقه‌ای ما را کاهش دهد، اما این اتفاق نیفتاده بلکه در چند سال اخیر شاهد رشد چشمگیر حضور ایران در منطقه بوده ایم.

کارشناس مسائل سیاسی مواضع صریح و محکم رهبری را علت اصلی این اقتدار دانست و تاکید کرد: در بسیاری از جریانات ملی و منطقه‌ای اگر ایستادگی رهبر معظم انقلاب نمی‌شد قطعا هیچ یک از دستاورد‌ها و موفقیت‌های کنونی وجود نمی‌داشت؛ مواردی که برخی در داخل تحقق آن را غیر ممکن می‌دانستند، با شجاعت رهبری به وقوع پیوست.

اسماعیلی تبیین کرد: امروز دلاورمردان ما در حوزه نظامی، دشمن را غافلگیر کرده اند، این در حالی است که بخش بزرگی از توان موشکی کشور ایران هنوز علنی نشده و در برابر دیدگان مردم و ملت ملت‌ها رسانه‌ای نشده است.

وی صنعت موشکی و پهپاد‌های نقطه زن ایران اسلامی را بخشی از علت‌های خروج ترامپ از برجام دانست و تصریح کرد: آمریکا فکر می‌کرد با خروج از برجام و تشدید تحریم‌ها و البته تروریستی خواندن سپاه می‌تواند در مقابل این حجم از پیشرفت ایستادگی کند، اما هیچ کس و هیچ چیز توانایی ایستادگی در برابر این پیشرفت را ندارد.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به موضوع اینستکس اظهار کرد: از جمله شروط ماندن ایران در برجام این است که اروپا از ما نفت بخرد؛ این کار را نکردند که بماند، انتظار هم دارند در داخل با دور زدن تحریم ها، پولی جمع کنیم و در اختیار اروپا قرار دهیم تا به ما دارو و غذا بدهد.

وی تصریح کرد: قطعا ما بر سر این مساله کوتاه نخواهیم آمد و اگر اروپا منافع ما را تامین نکند نه برجامی در کار خواهد بود و نه تعهدی!

کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران این بار بنای مصالحه ندارد، تصمیم قطعی ما این است که در برابر دشمن بیشتر از ابزار‌های قدرت و اقتدار خود استفاده کنیم؛ آنقدری هم به آن‌ها نزدیک هستیم که می‌توانیم شماره سلاح آن‌ها را برداشته و تعدادشان را بشماریم؛ مخالف مذاکره نیستیم، اما با دو رژیم مستکبر، دروغ گو و بد عهد آمریکا و اسرائیل هیچ گاه مذاکره نخواهیم کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها