حجت الاسلام دکتر فرخی گفت : اهمیت امر به معروف ونهی از منکر باعث ماندگاری ایمان است دراین راستادر قرآن کریم آمده است کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند و افرادی که به خداوند ایمان دارند بهترین مردم نزد خداوند متعال به شمار می‌روند
کد خبر: ۹۱۵۳۰۳۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ حجت الاسلام فرخی کارشناس مذهبی در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر  درجمع بسیجیان حوزه بسیج خواهران کوثر گفت: امر به معروف همچون نماز واجب است و برای همه ما مسلمانان آموزه‌های دینی امری مهم و ضروری است و باید بدانیم که در اعتقادات و در دین ما امر به معروف جایگاه خاصی دارد.

وی با اشاره به بهترین مردم نزد خداوند متعال بیان کرد: در قرآن کریم آمده است کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند و افرادی که به خداوند ایمان دارند بهترین مردم نزد خداوند متعال به شمار می‌روند.

وی نبود امر به معروف و نهی از منکر را منجر به تزلزل دین و شریعت خواند و عنوان کرد: دغدغه اصلی امام حسین(ع) احیای دین مبین اسلام بود و عزاداری که امر برای امام حسین گرفته می‌شود برای تهذیب نفس و اخلاقمداری خودماست.

وی اضافه کرد: سالهای سال است که دشمن برای تزلزل اعتقادات ما می‌کوشد و چنانچه نسبت به اعتقاداتمان بی‌تفاوت باشیم راه به جایی نخواهیم برد.

وی درپایان به مراحل امر به معروف ونهی از منکر که دارای 3 مرحله رفتاری، زبانی و برخورد قانونی می باشد اشاره ای کردند وتوضیحاتی را در این خصوص ارائه دادند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات