خبرهای داغ:
توسط مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سیدالشهدا(ع)‌ استان تهران؛
برنامه‌های هفته حجاب و عفاف سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران توسط مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سیدالشهدا(ع)‌ استان تهران تشریح شد.
کد خبر: ۹۱۵۳۰۱۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

زهرا امینی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سیدالشهدا(ع)‌ استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان، درباره اقدامات بسیج جامعه زنان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران به مناسبت هفته حجاب و عفاف گفت: برگزاری بیش از ۳ جلسه استانی با مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و امور بانوان فرمانداری‌های تابعه،‌ معاونت‌ها و اقشار سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) و مسئولان محترم بسیج جامعه زنان شهرستان های استان تهران از جمله اقدامات بسیج جامعه زنان سپاه سیدالشهدا(ع)‌ بوده است.
وی افزود: برگزاری بیش از ۲۰جلسه شهرستانی در کارگروه‌های زن و خانواده شهرستان‌ها، شورای تأمین شهرستان و نواحی مقاومت بسیج از دیگر برنامه‌های ما به مناسبت هفته حجاب و عفاف است.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سیدالشهدا(ع)‌ بیان کرد:‌ تجمعات و گردهمایی در حداقل ۱۵و حداکثر ۲۰ نقطه آسیب‌خیز شهرستان که متعاقبا مکان و زمان تجمعات تا روزهای آتی به اطلاع خواهد رسید.
امینی با بیان اینکه 85 جشنواره فاطمی ندای فطرت در مناطق آسیب خیز شهرستان ها بصورت میدانی از روز شنبه تا جمعه برگزار می‌شود،‌عنوان کرد:‌ جشنواره ندای فطرت در طول سال و به ویژه در مناسبتهای خاص و ایام الله ها به صورت خاص اجرا خواهد شد و مخصوص هفته عفاف و حجاب نیست.
وی با بیان اینکه در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵و ۱۶تیرماه (روزهای اول و دوم هفته عفاف و حجاب) در ۴۲۵مهدکودک همسو و غیرهمسو حضور خواهیم داشت، اظهار کرد: در این مهدکودک‌ها کارگاه‌های «مادران آفتاب» ویژه والدین مهد با موضوع سبک زندگی عفیفانه و همچنین کارگاه‌های «ساعت گفتگو باخدا» ویژه نونهالان مهد که با زبان کودکانه و در محیطی شاد و مفرح قصه گویی، شعر با روشهای کودکانه موضوع عفاف و غیرت را آموزش خواهند داد.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سیدالشهدا(ع)‌ از اجرای طرح «ویترین سالم» خبر داده و عنوان کرد:‌ این طرح با اقدام عملی حدود۸۰ کمیته بازرسی بسیج و با مساعدت بسیج اصناف، انجام خواهد شد و طی بازرسی میدانی از مغازه‌ها، ویترین‌های ناسالم ،شناسایی و طی چندین مرحله توسط تیم‌های امربه‌معروف شهرستان‌ها، تذکر لسانی به کسبه متخلف داده خواهد شد و در صورت عدم توجه، این کسبه به کمیته خاص برخورد که در اتاق اصناف شهرستان تشکیل می شود معرفی خواهند شد‌.
امینی از نشست‌های تحکیم بنیان خانواده خبر داده و ابراز کرد: بیش از ۶۰۰نشست در پارک‌ها، بوستان‌ها و مناطق آسیب‌خیز شهرستان‌ها به صورت خانوادگی و با موضوعات بندهای سیاست‌های ابلاغی خانواده مقام‌معظم رهبری «دام عزه» ( علل طلاق و راهکارهای مقابله با آن، آموزش مهارتهای زندگی ،چرایی ازدواج و تشکیل خانواده، بررسی جنگ نرم دشمن در فروپاشی خانواده و....) برگزار خواهد شد.
وی درباره برنامه‌ روزهای دوشنبه و سه شنبه روزهای سوم و چهارم هفته حجاب و عفاف گفت: برپایی بیش از صد نمایشگاه پوستر و عکس در پارک‌ها، کتابخانه‌ها، فرهنگسراها، معابر پرتردد و آسیب خیز و.... با موضوعات عفاف، خانواده، طلاق و آسیب های فضای مجازی و... از جمله برنامه‌های هفته حجاب و عفاف ما است.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سیدالشهدا(ع)‌ با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما در این هفته مانور تذکر لسانی در فضای مجازی است، ابراز کرد: این مانور توسط بیش از ۸۵ تیم ارشادی مجازی در کلیه کانال‌ها و گروه‌های همسو و غیرهمسو شبکه‌های اجتماعی فعالیت خواهند کرد که در این راستا با نظارت بر محتوای کانالهای همسو (حدود۷۰۰ کانال وابسته به پایگاههای مقاومت) و کانال‌های غیرهمسو ‌که مطالب خلاف واقع و یا پروفایل‌های نادرست دارند، اقدام به تذکر خواهند کرد ... در این راستا این تیم به صورت فعال در ایجاد پویش‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.
وی از اقدامات فرهنگی در آرایشگاههای زنانه خبر داده و گفت: این اقدامات چاپ و نصب بیش از هزار پوستر احکام مبتلا به بانوان در مسئله آرایش، عفاف و... در بیش از ۵۰۰ آرایشگاه زنانه در سطح استان تهران، نصب پوسترهای نمایشگاهی در بیش از صد سالن آرایشی، راه اندازی و یا شارژ کتابخانه‌ها و میزهای کتاب در بیش از ۵۰ آرایشگاه، برگزاری مسابقات فرهنگی کتابخوانی در بین بیش از ۱۵۰۰کسبه و آرایشگر با معرفی کتاب «خاطرات سفیر»، را شامل می‌شود.
امینی با بیان اینکه روز چهارشنبه 19 تیرماه مانور فرهنگی خواهیم داشت، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰۰ پوستر با موضوعات عفاف، خانواده ، طلاق، سبک زندگی و.... در بیش از ۵۰۰ معبر پرتردد در سطح شهرستان‌های استان تهران شامل پشت شیشه مغازه‌ها، ورودی مساجد، بلوک‌های ساختمانی، آسانسورها و.... نصب خواهد شد و با توزیع سی دی در بین ناوگان حمل و نقل و یا توزیع نایلون هایی با پیام های عفاف در بین کسبه ، همچنین برپایی ایستگاههای صلواتی در بین ناوگان حمل و نقل به اجرای این مانور خواهند پرداخت .
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سیدالشهدا(ع)‌ درباره تجلیل از همیاران فرهنگ در طرح تکریم خوش حجابان بیان کرد: بیش از ۲۰۰۰ کسبه در سطح استان تهران در طرح «تکریم خوش حجابان» که تخفیف به بانوان محجبه است با ما همکاری می‌کنند که اکثرأ تمایلی به بسیجی شدن ندارند اما بعنوان همیار فرهنگ در کنار ما حضور دارند، باتوجه به میزان تخفیف و تعداد محجبه‌هایی که تخفیف دادند، کسبه موفق شناسایی و تجلیل خواهند شد.
امینی درباره برنامه‌ روزهای پنج شنبه و جمعه۲۰ و۲۱ تیر عنوان کرد: برای مانور امربه معروف و نهی از منکر بیش از ۸۵ تیم ارشادی در مناطق آسیب خیز به تذکر لسانی می پردازند و در این راستا تیم های خواهر و برادر در کنار هم این مانور را انجام‌خواهند داد، در این مانور از اهدا بسته های فرهنگی دست‌ساز و گل نیز در کنار تذکر لسانی استفاده خواهد شد.
وی درباره برگزاری تریبون آزاد،‌ اظهار کرد:‌ برگزاری بیش از ۷۵ تریبون آزاد با موضوع چرایی حجاب از دیدگاه علمی، مذهبی و چرایی حجاب در ادیان مختلف، با هدف اقناع سازی مخاطبین در اماکن پرتردد مثل پارکها و بوستان ها و با مساعدت بسیج طلاب انجام خواهد شد.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سیدالشهدا(ع)‌ درباره طرح «همسایه سلام» گفت:‌ این طرح با هدف جذب کسبه و همسایگان اطرف مسجد به مساجد محلات با همکاری ائمه جماعات و هیآت امنا و با هدف تبیین سبک زندگی عفیفانه و استفاده از مساجد بعنوان پیشانی فرهنگی محلات استفاده می‌‌شود.
وی افزود: در این هفته در بیش از ۴۹۷ مسجد در سطح استان عملیاتی خواهد شد. در این طرح ، دعوتنامه به کسبه ها و همسایگان مسجد در طی مراسمی خاص با حضور امام جماعت انجام خواهد شد، سپس، دیدار از نمازگزار زائر، عیادت از نمازگزار بیمار یا خانواده نمازگزار متوفی، دعوت از مدال آوران محلات به مسجد، گفتن اذان و اقامه در گوش نوزاد تازه متولد شده در مسجد، سازماندهی خادمان افتخاری نوجوان و‌نونهال، دعوت از زوجین تازه ازدواج‌ کرده به مسجد، تهیه جهیزیه و سبدکالا ویژه زنان سرپرست خانوار و نمازگزاران محتاج و....انجام می شود.
امینی با بیان اینکه بیش از ۵۰کارگاه «حریم و حیا» در ادارات شهرستان ها برگزار می‌شود،‌ عنوان کرد:‌ فضاسازی در کلیه شهرستان ها با محوریت عفاف و حجاب، برگزاری نمایشگاههای متنوع فرهنگی در حاشیه تجمعات به همراه دعوت از تیم های هنری تئاتر و سرود در مراسمات هفته عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه زنان سپاه سیدالشهدا(ع) است.

ارسال نظرات