خبرهای داغ:
ابتکار:

به زودی درباره لایحه ممنوعیت ازدواج دختران کمتر از ۱۳ تصمیم‌گیری می‌شود

ابتکار گفت: لایحه ممنوعیت ازدواج دختران کمتر از ۱۳ سال به زودی از طریق دولت به کمیسیون فرعی ارسال و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۲۹۹۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

 

 به گزارش خبرنگار ستاد عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان، معصومه ابتکار امروز در مراسم جشن دختران تحت عنوان «زمانی برای تو» که مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) در ایوان شمس برگزار شد، گفت: حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان از جمله لوایحی است که ما در صددیم دولت و مجلس آن را به تصویب برساند.

وی افزود: برخی ایرادات این لایحه از طریق دولت اصلاح شده است بنابراین از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تقاضا داریم که این لایحه را برای حمایت از کودکان و نوجوانان به تصویب برساند.

ابتکار درباره لایحه دیگر برای ممنوعیت ازدواج دختران کمتر از ۱۳ سال، عنوان کرد:‌ آمار چنین ازدواج‌های کم است اما همین مساله برای معاونت بسیار اهمیت دارد و به زودی این لایحه از طریق دولت به کمیسیون فرعی ارسال و درباره آن تصمیم گرفته خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری درباره توجه به نیاز دختران جامعه، ابراز کرد:‌ باید در مدارس مقطع ابتدایی در زمینه ورزش پویایی بیشتری را شاهد باشیم بر همین اساس سال گذشته ۶۷ هزار معلم مقطع ابتدایی آموزش‌های مربوط به حوزه ورزش و تربیت بدنی را فرا گرفتند.

وی افزود: همچنین لازم است که دختران مهارت‌های ارتباطی و زندگی را نیز فرابگیرند زیرا نگاه علمی به چنین مهارت‌های برای دختران اهمیت دارد.

ابتکار در پایان گفت: باید دختران جوان در گفت‌وگوی رسانه‌ها و دستگاه‌ها دخیل باشند و در تصمیم سازی و شکل‌گیری برنامه‌ها نقش ایفا کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار