خبرهای داغ:
بیش از ۳۸ تن کود شیمیایی تقلبی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط سربازان گمنام امام زمان سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۹۸۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، بیش از 38 تن کود شیمیایی تقلبی  به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال  توسط سربازان گمنام امام زمان سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) کشف و ضبط شد.

رحمانی کارشناس مرکز تحقیقات سازمان جهاد و کشاورزی در این باره اظهار داشت: کارگاه نظارت و کنترل کیفی کود در اصفهان فعال شده و به صورت هفتگی بر تولید، توزیع و فروش کود نظارت دارد.

وی تصریح کرد: این محموله بیش از 38 تن از 3 نوع کود کامل ماکروگرانوله، فسفات آمونیوم و سوپرفسفات است که فاقد کد ثبتی موسسه تحقیقات خاک و آب است و توزیع و فروش آن ممنوع است و به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود.

کارشناس مرکز تحقیقات سازمان جهاد و کشاورزی خاطرنشان کرد: کشاورزان و بهره‌برداران باید در خرید محموله‌های کودی به این نکته توجه داشته باشند که کد 5 رقمی ثبتی بر روی کیسه‌ها درج شده باشد، ضمن این‌که با ارسال این کد 6 قمی به سامانه 3000646424 ارسال کرده و تأییدیه آن محصول به اطلاع خریدار خواهد رسید.

وی ادامه داد: خرید کود بدون کد ثبتی به عنوان یک کود غیرقانونی و یا قاچاق محسوب شده و در آن تخلف و یا تقلب انجام گرفته است،  کودی که دارای مجوز قانونی باشد تمام مواد به کار رفته در آن تائید شده است اما در غیر صورت آن کود دارای مواد مضر و غیرمجاز است.

رحمانی بیان کرد: کشاورزان عزیز به این نکته توجه داشته باشند که کودهای غیرمجاز ضررهای جبران‌ناپذیری از جمله شور شدن خاک و از بین رفتن محصول را در پی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها