آیت الله معلمی در مراسم گرامیداشت شهدای گمنام در عباس آباد؛

لقاء الله و روزی خوردن نزد پروردگار از توفیقات شهادت است / شهدا، بشارت دهنده سعادت در جامعه

آیت الله معلمی در مراسم گرامیداشت شهدای گمنام در عباس آباد گفت:لقاء الله و روزی خوردن نزد پروردگار از توفیقات شهادت است.
کد خبر: ۹۱۵۲۹۶۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به نقل از  روابط عمومی و تبلیغات سپاه عباس آباد، مراسم سوم شهدای گمنام ظهر امروز در مسجد جامع عباس آباد با حضور آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

آیت الله معلمی در این مراسم با  اشاره به کرامت و شرافت شهادت  به  ویژگی های آن پرداخت و گفت:یکی  از این ویژگی ها توفیق لقاء الله که در بعضی از نصوص دینی آمده و غیر از اوحدیّ از انسان ها، دیگران آن را ادراک نمی‏ کنند و دیگری آن که شهیدان زنده وارد برزخ می‏ شوند نه مرده.

وی در ادامه  اضافه کرد: مرگ از نظر فقه اسلام عبارت از این است که روح بدن را رها کند و علاقه اش با بدن قطع شود. این همان حالتی است که کارشناسان معتبر پزشکی می گویند در این حال بدن تحت تدبیر روح نیست. در این جا اسلام احکامی را وضع کرده که همان غسل، کفن، قنوط، نماز و دفن است و از این نظر فرقی بین شهید و غیر شهید نیست مگر در پاره ای از احکام مانند غسل و کفن، که شهیدِ معرکه با همان لباس خودش و بدون غسل دفن می شود.

خطیب نماز جمعه قائمشهر با بیان اینکه  مرگ از نظر کلام و تفسیرْ مبنای دیگری دارد که ناظر به خود روح است نه بدن، افزود:بعضی از روح ها هنگام انتقال از دنیا و ورود به برزخ می میرند و در برزخ زنده می شوند، این گروه مرده وارد برزخ می شوند. البته مقصود از مرگ روح همانا غفلت، نسیان، جهل و مانند آن است؛ چون روح انسانی هرگز نمی‏ میرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر این مطلب که غیرشهید از تمام حوادثْ غافل و فقط از حیات برزخی برخوردار خواهد بود، خاطر نشان کرد: شهیدان زنده وارد برزخ می ‏شوند بدین معنا که نه هنگام انتقال از دنیا از حوادث طبیعت و رخدادهای دنیا بی خبر می مانند و نه هنگام حضور در عرصه برزخ. و این، همان تفاوت بین شهید و غیر شهید است.

آیت الله معلمی بااشاره به  آیات 169 و 170 سوره مبارکه آل عمران  در مقام شهید گفت: نپندارید که شهدا مرده اند بلکه آنان در نزد پروردگار زنده و مرزوق و از آنچه خداوند به آنان می‏ دهد مسرورند و همچنین شهیدان مستبشر و بشارت‏ گیرنده ‏اند و بشارت‏ دهنده به آن ها خداوند است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها