معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: ۲ فرهنگی این استان در چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز موفق به کسب رتبه برتر شدند.
کد خبر: ۹۱۵۲۹۶۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، فرشته فهمیده اظهار داشت: از استان البرز ۸ فرهنگی در رشته های قرائت تحقیق، حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و احکام به مسابقات کشوری به میزبانی مشهد مقدس اعزام شدند.

وی تصریح کرد: مهری طاهر در رشته احکام از آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج در چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

وی بیان داشت: مریم سمائی نیز در رشته قرائت تحقیق از آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج توانست به رتبه سوم کشوری در این دوره از مسابقات دست پیدا کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: در مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات ۶۲ هزار دانش آموز و فرهنگی شرکت کردند.

فهمیده اضافه کرد: در مرحله استانی مسابقات، دانش آموزان در ۱۴ رشته از جمله حفظ، قرائت، تفسیر، مفاهیم قرآن کریم و نهج البلاغه در سه مقطع تحصیلی با حضور داوران توانمند و با تجربه درسالن دبیرستان دخترانه فرقانی آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج به رقابت پرداختند.

در مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز البرز یک هزار و ۵۴۰ دانش آموز و فرهنگی شرکت کردند که به مدت یک هفته با حضور داوران توانمند برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ عمومی قرآن و نمازدر بین فعالان عرصه تعلیم و تربیت برشمرد.

این مسئول از برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی مایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی، مدیحه سرایی و همخوانی توسط گروه های همخوان دارالقرآن ها، نشست های آموزشی و تخصصی به عنوان برنامه های شاخص قرآنی در مدارس البرز در طول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ذکر کرد.

فهمیده اضافه کرد: نفرات اول هر رشته قرآنی در گروه دانش آموزی نیز به مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز راه می یابد.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۷۴ دانش آموز دوره متوسطه اول و دوم و ۲ معلم البرزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز راه یافتند و حائز هشت رتبه کشوری شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها