فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان فارسان، صندوق های قرض الحسنه بسیج را ابزاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
کد خبر: ۹۱۵۲۹۳۶
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ گردهمایی اعضای صندوق های قرض الحسنه بسیج شهرستان فارسان برگزار گردید.

سرهنگ پاسدار حمید یزدانی در خصوص این برنامه گفت: دو مورد از برنامه‌های طرح اعتلای سازندگی در حوزه بسیج سازندگی، تشکیل و راه‌اندازی صندوق­های قرض‌الحسنه و همچنین تشکیل گروه‌های جهادی مسجد محور می‌باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله ­العالی) تاکید ویژه ای بر تشکیل و راه‌اندازی صندوق­ های قرض‌الحسنه داشته اند بر همین اساس یکی از مهم­ترین طرح ­های اعتلای بسیج تشکیل نهادهای مردم یار و مردم­دار در راستای حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی، معیشتی و اشتغال­زایی در جامعه از طریق راه­ اندازی صندوق­های قرض ­الحسنه شهری و روستایی است و معاونت بسیج سازندگی ناحیه فارسان در راستای طرح صندوق­های مردم یار تصمیم بر کیفی سازی صندوق­ها نمود که برگزاری جلسات کمیته خدمات­ رسانی، کارگروه اجرایی و دیدار با مسئولین صندوق­ها جهت تبیین روند تشکیل صندوق­ ها و شناسایی مشکلات و اقدام برای رفع آن­ها در صندوق­ ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است تعدادی از صندوق­ ها تسهیلاتی در جهت اشتغال­زایی، جهیزیه، خرید وسایل و ... تسهیلاتی پرداخت‌ نموده‌اند که از صندوق قرض الحسنه شهید حسن رستمی می توان به عنون یکی از صندوق های نمونه در این مسیر یاد کرد.

فرمانده سپاه ناحیه فارسان در ادامه گفت: صندوق شهید حسن رستمی بخش جونقان با توجه به هدف طرح صندوق­ های مردم یار موفق به اشتغال‌زایی برای 11 نفر از اعضا شده است.

یزدانی به خدمات ارائه شده به بسیجیان در این مدت کوتاه اشاره کرد و افزود:

-پرداخت وام اشتغال‌زایی به سه خواهر و خرید دستگاه سبزی خورد کنی جهت امرارمعاش

-پرداخت وام اشتغال‌زایی و خرید چرخ‌خیاطی دکمه زن

-پرداخت وام اشتغال‌زایی به 7 نفر از اعضا جهت خرید مواد اولیه صنایع‌دستی ازجمله قالی‌بافی، هویه‌کاری، گل­چینی و ...

-پرداخت وام اشتغال‌زایی به کارگاه خیاطی جهت رونق تولید، از جمله خدمت های انجام شده در این مدت می باشد.

یزدانی در پایان، کمک های خیران به این صندوق های قرض الحسنه و حمایت نهادها و ارگانها برای حل مشکلات اقشار مختلف مردم و بسیجیان علاقه مند به فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومی را کارگشا دانست .

ارسال نظرات