کارشناس مسایل دینی:

حضرت معصومه(س) مشعل هدایت و شفاعت شیعه است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان به مناسبت میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) گفت: حضرت معصومه(سلام الله علیها) مشعل هدایت و شفاعت شیعه است.
کد خبر: ۹۱۵۲۹۱۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و بزرگداشت روز دختر در ناحیه مقاومت شهرستان لردگان برگزار شد.

حجت الاسلام سید مهران کریم پور گفت: حضرت معصومه (سلام الله علیها) در اول سال 173 هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود پدر بزرگوارش امام موسی کاظم (علیه السلام) بود و مادرش حضرت نجمه که به علت پاکی و طهارت نفس به او طاهره می گفتند.

وی ادامه داد: فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در دامان پاکی و ایمان رشد کرد و در چشمه عفاف و عصمت و علم و حکمت به طهارت روح و جان رسید. نسب و تبارش نبوی ، فاطمی و علوی بود.

کریم پور با اشاره به خصایص حضرت معصومه(سلام الله علیها) افزود: ویژگی های روحیو خصایص فردی و خلق والایش سبب شده بود که او را کریمه خاندان رسالت بنامند و با این لقب در زبان عالمان و فقیهان شیعه از او یاد می شود. لقب های دیگری همچون محدثه، عابده ، مقدامه و معصومه را نیز یه ایشان نسبت داده اند.

وی تصریح کرد: بعد از حضرت زهرا (سلام الله علیها) هیچ بانویی به شفیعه محشر ، حضرت معصومه (سلام الله علیها) نمی رسد به طوری که امام صادق (علیه السلام)فرمودند: با شفاعت او همه شیعیان من وارد بهشت می شوند.

ارسال نظرات