جوانمردی و مروت، ویژگی انقلاب اسلامی

کارشناس مذهبی گفت: این جوانمردی و مروت انقلابی، این صداقت و صراحت و اقتدار، این دامنه ی عمل جهانی و منطقه‌ای در کنار مظلومان جهان، مایه‌ی سربلندی ایران و ایرانی است و همواره چنین بود.
کد خبر: ۹۱۵۲۹۰۵
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین راجی در برنامه فرهنگی نفحات که در مجتمع لاله برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی انقلاب‌های دنیا می‏توان دید که کلیه آن‌ها نا سرانجام ماند که می توان به انقلاب چین و.. اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از میان همه‌ی ملت‌های زیر ستم کمتر ملتی به انقلاب همت می‌گمارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران، قدرتمند اما مهربان و با گذشت و حتی مظلوم بوده است. و دچار افراط ها و چپ روی‌‎هایی که مایه ننگ بسیاری از قیامها و جنبش‎ها است، نشده است.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در هیچ معرکه‎ای حتی با آمریکا و صدام گلوله‎ی اول را شلیک نکرده است، بیان کرد: در همه موارد، پس از حمله‌ی دشمن از خود دفاع کرده و البته ضربت متقابل را محکم فرود آورده است.

راجی تصریح کرد: این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی رهم و خون ریزی بوده و نه منفعل و مرده، با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردنکشان ایستاده و از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است.

وی افزود: این جوانمردی و مروت انقلابی، این صداقت و صراحت و اقتدار، این دامنه ی عمل جهانی و منطقه‌ای در کنار مظلومان جهان، مایه‌ی سربلندی ایران و ایرانی است و همواره چنین بود.

کارشناس مذهبی، عنوان داشت: انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن از نقطه‌ی صفر آغاز شد، اولا همه چیز چه رژیم فاسد طاغوت که علاوه بر وابستگی و فساد، استبداد و... علیه ما بود.

راجی، با بیان اینکه انقلاب ما هیچ تجربه پیشینی نداشت، گفت: قیام‎های مارکسیستی که قبل از انقلاب اسلامی رخ داد نمی‎توانست الگویی برای انقلابی که از متن ایمان، معرفت اسلامی پدید آمده است، باشد.

وی، تاکید کرد: ترکیب جمهوریت و اسلامیت و ابزارهای تشکیل و پیشرفت آن، جز با با هدایت الهی و قلب نورانی و اندیشه‎ی بزرگ امام خمینی (ره) امکان‎پذیر نبود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار