فرمانده سپاه فارسان گفت: حجاب و عفاف مهمترین عامل بنیان خانواده های ایرانی است که جامعه را در برابر ناهنجاری های اجتماعی و عواقب ویرانگر آن حفظ کرده است.
کد خبر: ۹۱۵۲۹۰۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛  فرمانده سپاه ناحیه فارسان سپاه در گفتگو با خبرنگار بسیج پیرامون حجاب و عفاف گفت: حجاب و عفاف بخش غیرقابل انکاری از هویت و فرهنگ ایرانی و جزو مبانی اسلام است و اولین مسئله که باید در موارد فرهنگی همانند حجاب مورد توجه قرار بگیرد، موضوع هویتی ملی، قومیتی، خانوادگی و حتی شخصیتی است.

سرهنگ پاسدار حمید یزدانی با تأکید بر اینکه سابقه حجاب در ایران به دوران بسیار گذشته برمی‌گردد، تصریح کرد: عفاف و حجاب جزء لاینفک هویت ملی ایران و هر ایرانی است، لذا با توجه به اینکه حجاب از ریشه‌های فرهنگی و باورهای ملی مردمان این کهن دیار است، باید نسبت به حفظ و پاسداشت آن تلاش کنیم.

وی افزود: امروز دشمن، حجاب زن ایرانی را هدف خود قرار داده است و با استفاده از امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی سعی در کم‌رنگ کردن این نماد ملی و مذهبی در کشور دارد، در حالی که حجاب بیانگر وقار و افتخار یک زن و سند اطاعت از فرمانده هستی است.

یزدانی ادامه داد: حجاب بوی خوش عفاف و پاکدامنی است، زن این موجود ظریف، مظهر جمال خلقت است و آنچه که اسلام در مورد زن می خواهد، شخصیت و گرانبها بودن است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گران بهایی زن از منظر اسلام به این است که عفاف و پاکدامنی و حفظ حجاب را سرلوحه کار خود قرار دهد، تا بنیان خانواده مستحکم شود و این امر از جنبه روانی به بهداشت روانی اجتماع کمک می کند و از جنبه خانوادگی سبب تحکیم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت می گردد.

وی گفت: بی تردید همه اذعان دارند که حجاب دافعه آسیب های اجتماعی و بسترساز رشد، ترقی و عزت بانوان در اجتماع است و بر این نکته واقفند که رعایت حجاب موجب استحکام و پایداری کانون خانواده است.

ارسال نظرات