فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان شهرکرد:

عفاف و حجاب ضرورت جامعه انسانی و اسلامی

سرهنگ پاسدار موسی انصاری گفت: عفاف و حجاب از ضرورت های اجتماعی جوامع انسانی و اسلامی است كه منافع و تاثیرات شگرفی در جامعه دارد.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۸۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده ناحیه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد، در گفتگو با خبرنگار بسیج، اظهار کرد: حجاب تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زنان مسلمان نیست، بلکه از ضرورت های اجتماعی جوامع انسانی و اسلامی است که با وجود آن منافع و تاثیرات شگرفی در جامعه پدیدارمی شود و عدم رعایت آن، زیان ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع بر جای گذاشته می گزارد.

سرهنگ پاسدار موسی انصاری، افزود: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی است و حفظ این دو، عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو مشکلات و اثرات مخرب زیادی درجامعه ایجاد خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد تصریح کرد: رعایت و ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یکی از دغدغه های امروز جامعه به شمار می رود و یکی از موضوعات حساس در جنگ نرم نیز همین موضوع است که از سوی مقام  معظم رهبری و بسیاری از علما بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: جایگاه رفیع زن در شرع مقدس اسلام بیانگر این واقعیت مهم است که بانوان در جامعه باید منزلت خود را با توجه به چهارچوب وظایف خود در بخش حجاب و عفاف، اخلاق و رفتار مناسب حفظ کنند تا سلامت فردی اجتماعی در جامعه اسلامی ارتقاء یابد.

ارسال نظرات