رئیس سازمان بسیج مداحان کشور عنوان کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت های بومی مداحان

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور بر لزوم استفاده از ظرفیت های بومی در حوزه مداحی تأکید کرد و گفت: : استان مرکزی در حوزه نخبگان ظرفیت های بسیار مناسبی دارد.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۴۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

به‌گزارش سرویس مداحان خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در همایش بسیج مداحان استان مرکزی ضمن گرامیداشت 6200 شهید استان مرکزی گفت: وقتی که دنیا به دو بلوک غرب و شرق تقسیم شده بود یک رهبر دینی از دل مردم قیام کرد و با شعار نه شرقی،نه غربی،جمهوری اسلامی تقسیم بندی دنیا را به هم ریخت.

وی در خصوص مدل انقلاب اسلامی که امام طراحی کرد افزود: امام با انقلاب اسلامی به دنیا نشان داد که در کنار سیاست گذاری می توان کار دین هم انجام داد و این یک مدل کامل از حکومت دینی است.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به توطئه های دشمن در چهل سال انقلاب اسلامی بیان کرد: از زمانی که امام مدل انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد دشمن این مدل را نتوانست بپذیرد و از آن هنگام شروع به توطئه چینی علیه انقلاب کرد و با جنگ های هشت ساله،فرهنگی،روانی و اقتصادی برای از بین بردن این حکومت اسلامی تلاش کرد.

ارجونی جامعه مداحان را تأثیر گذار ترین جوامع در ایران اسلامی دانست و گفت: امروز بسیاری از مداحان برجسته ما در جهان اسلام همچون ستاره ای می درخشند و علاوه بر اینکه جریان سازی مناسبی داشتند توانستند تأثیر گذاری موثری در جوامع ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیج مداحان با همه اقشار مردم سر و کار دارد افزود: در جلسات مداحان همه آحاد جامعه حضور دارند و می توان گفت مخاطب مداحان بسیار مهم هستند و نباید از مخاطب شناسی غفلت کنیم.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به طرح دشمن تحت عنوان زدن دو بال شهادت و امات شیعیان عنوان کرد: بسیاری از شبکه های ماهواره ای که به ظاهر مذهبی هستند مجری ها و کارشناسان آنها هیچگونه سنخیتی با اسلام و دین ندارند و تنها برای تخریب مأمور شده اند.

وی با بیان اینکه هرچقدر حوزه تأثیر گذاری مداحان بیشتر شود دشمن توطئه های خود را بیشتر خواهد کرد گفت: حفظ وحدت که مقام معظم رهبری از ده سال پیش روی آن پافشاری می کنند نباید فراموش شود چراکه در همین جریان اخیر دیدیم که با یک حرکت حاشیه های بزرگی برای جامعه مداحی ایجاد شد.

ارجونی با توصیه به مداحان جوان بر استفاده از تجریبات و درس های اساتید علمی و مذهبی تصریح کرد: ساماندهی جلسات خانگی مداحی باید در دستور کار باشد و امروز متأسفانه در حوزه جلسات خانگی بانوان آسیب های زیادی به مداحی وارد می شود که باید از آن جلوگیری شود.

وی استان مرکزی را یکی از برخوردارترین استان ها در حوزه ستایش گری خواند و افزود:ظرفیت های بسیار گسترده ای در این استان وجود دارد که نیاز به ساماندهی دارد و باید در کنار یکیدیگر بودن و تقویت یکدیگر را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور وظیفه جامعه مداحان را نوکری و خدمت رسانی به مجموعه ستایش گران دانست و گفت: درب سازمان بسیج مداحان به روی همه باز است و نباید گزینشی برخورد کنیم چراکه هنر بسیج این است که همه گروه ها و اقشار را در کنار یکدیگر جمع کند.

ارجونی نخبه پروری را یکی از برنامه های مهم بسیج مداحان عنوان کرد و افزود: استان مرکزی در حوزه نخبگان جای کار بسیاری دارد و باید سعی کنیم در حوزه ستایش گری از ظرفیت های استان استفاده کنیم و اولویت با مداحان بومی باشد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار