عشایر خط شکن دوران دفاع مقدس

مسئول بسیج عشایری کشور با بیان اینکه عشایر در تمامی برهه‎ها از انقلاب حمایت کردند، گفت: عشایر خط شکن دوران دفاع مقدس بوده‎اند.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۴۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار سیف در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، اظهار کرد: در جهت بزرگداشت ایثارگران و شهدا سنت خوبی به نام کنگره شهدا برگزار می‎‎شود.

وی با بیان اینکه رویکرد همه کنگره‌ها صد در صد فرهنگی بوده است، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار کنگره 10 هزار شهید عشایر کشور با سه رویکرد فرهنگی، محرومیت زدایی، وحدت اقوام اجرایی می‏شود.

مسئول بسیج عشایری کشور، گفت: آزادی زندانیان، کمک به بیماران صعب العلاج، تهیه جهیزیه ویژه دختران نیازمند، ساخت خانه عالم، ساخت ایل راه، ساخت پل و... ازجمله فعالیت‎های در جهت محرومیت‎زدایی است که قبل از برگزاری کنگره اصلی شهدا با عنوان به استقبال کنگره شهدای عشایری اجرا می‏شود.

این مقام مسئول با تاکید براینکه 27 استان کشور عشایر نشین هستند، تصریح کرد: حق عشایر به خوبی ادا نشده است و باید بیشتر به آنان توجه شود و مشکلات آنان حل شود.

سردار سیف با بیان اینکه، هیچ شهیدی، شهید نشد جز آنکه صد در صد خواسته است، افزود: شهدا بعد از شهادت هم به فکر خدمت به مردم هستند که نمونه بارز آن وصیت نامه شهید منطقه عشایری چهارمحال و بختیاری است که سعی نمود با تشییع خود محرومیت منطقه خود را به مسئولین نشان دهد تا در رفع این محرومیت قدم برداشته شود.

ارسال نظرات