جلسه هماهنگی برای تصمیم گیری در مورد تصاویر شهدا در سطح شهر و نقاشی دیوار بیرونی گلزار شهدا به میزبانی فرمانده سپاه قدس گیلان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۳۹
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، جلسه هماهنگی تصمیم گیری در مورد تصاویر شهدا در سطح شهر و نقاشی دیوارهای بیرونی گلزار شهدا به میزبانی سپاه قدس گیلان در دفتر سردار محمد عبدالله پور و با حضور ناصر حاج محمدی شهردار رشت، محمد حسن عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت ، سجاد محجوب ، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری رشت، علیرضا حسنی ، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت ، حضور معاون بنیاد شهید استان گیلان و رییس ستادکنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان برگزار شد

سردار ، محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در این دیدار ضمن ارج نهادن به مقام شهدای شهر رشت اظهار کرد: تشکیل کارگروهی برای طراحی و ساخت یادمان و المان شهدا و تهیه فیلم و مستند و … فعالیت های مختلف فرهنگی برای آشنایی جوانان و نوجوانان با شهدا و فرهنگ شهادت الزامی است.

ناصر حاج محمدی ، شهردار رشت در این جلسه با اشاره به قداست و تکرار ناشدنی بودن خون این شهیدان اظهار کرد: باید به نحو احسن از مقام شامخ شهدای شهر رشت تجلیل شود.

وی افزود: وظیفه شهرداری رشت است که به بهترین نحو به پاسداشت خون شهدا از این عزیزان تجلیل نماید.

شهردار رشت گفت: که المان ها باید از جنس عالی و بهترین متریال ها باشند و دادن فراخوان برای طراحی یادمان ها و المان ها را با اهدای جوایز به طرح های برتر در نظر گرفت و اجرای کار توسط هنرمندان زبده و همکاری دانشگاهیان در این مهم را شرط دانست.

محمد حسن عاقل منش ، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با تاکید بر رسالتی که بر دوش همه برای پاسداشت مقام شهدا وجود دارد اظهار کرد: در زمینه پاسداشت و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه فقط شورا و شهرداری به تنهایی نمی توانند عهده دار مسئولیت باشند بلکه مشارکت تمامی ادارات و سازمانهای فرهنگی شهر و استان لازم و دراین راستا باید هم افزایی لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده شورای شهر رشت و شهرداری در خصوص مقوله مهم بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت افزود. نام گذاری کوچه ها و خیابانهای شهر به نام شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ، مشارکت و اجرای فعالیتهای متنوع فرهنگی و هنری ازقبیل تئاتر خیابانی برگزاری نمایشگاههای عکس و به همت شورا و شهرداری رشت و ساخت المانهای مربوط شهدا و نصب تصاویر شهدا والامقام در سطح شهر از جمله کارهایی دانست که انجام پذیرفته است.

عاقل منش باتوجه به نزدیک بودن سالگرد شهادت شهید مدافع حرم بابک نوری هریس و با اعلام کمیسیون نامگذاری و با تصویب شورای اسلامی شهررشت یکی از خیابانهای این شهر به نام این شهید نامگذاری شد.

 
سجاد محجوب رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری رشت نیز در این جلسه با اشاره به مقام شامخ شهیدان و لزوم پاسداشت شهدا و رواج فرهنگ شهادت در جامعه اظهار کرد: یکی از دغدغه ها ی اصلی در ادامه دادن راه شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنها ساخت المانها و یادمانها در سطح شهر رشت است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: ساخت یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت 
که حدود هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته و احداث یادمان شهدا در شهرک مسکن مهر را که عملیات اجرایی آن پس از ابلاغ طرح از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس آغاز خواهد شد.

وی افزود: ساخت المان شهدای مدافع حرم، ساخت المان سردار شهید قلی پور و ساخت المان شهیدان شمسی پور  از جمله کارهایی است که توسط انجام گرفته است.

محجوب با اشاره به اینکه از ابتدای شروع به کار در سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری یکی از دغدغه های اصلی ما  برگزاری بزرگداشت و کنگره شهدا است بیان کرد: تذکراتی به  اداره برق در خصوص نصب تابلوهای تمثال شهدا بر روی تیرهای چراغ برق بلوارها داشته ایم و به دلیل سنگینی و فشار مضاعف تابلوها ، تیره برق ها توان و ایستایی لازم را ندارند و در شرایط جوی نامساعد مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گفت: با توجه به وضعیت آب و هوا و بارندگی ها، رنگ تصاویر شهدا از لحاظ بصری و زیبایی، مستهلک شده اند لذا با توجه به هزینه بالای ساخت پایه های جدید و تعویض تصاویر مساعدت و همکاری لازم در خصوص مشارکت سایر سازمانها و ارگانها  لازم است.

به گزارش بسیج، این جلسه به دعوت رییس کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان تشکیل شد و ایشان به همراه رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و  ورزشی شهرداری رشت و معاون بنیاد شهید استان گیلان به ایراد سخنانی پرداختند

انتهای پیام/

ارسال نظرات