فعالیت ۴۴۰ هزار نفر در ۲۹۵ رشته صنایع دستی در کشور

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از فعالیت ۴۴۰ هزار نفر در ۲۹۵ رشته صنایع دستی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۳۶
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمودیان در بازدید از نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز گفت: بر اساس آمار سامانه سازمان، بیش از ۴۴۰ هزار نفر در ۲۹۵ رشته فعال صنایع دستی فعالیت می‌کنند، اما مطمئنیم که در حالت عمومی بیشتر از ۲ میلیون نفر در کشور در این حوزه فعال هستند.

وی افزود: یکی از مزیت‌های نمایشگاه تبریز این است که دو موضوع مهم گردشگری و صنایع دستی به موازات هم مورد توجه قرار گرفته است و هم افزایی خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

محمودیان اضافه کرد: ثابت شده است که هم افزایی صنایع دستی و گردشگری می‌تواند باعث توسعه پایدار شده و در رشد اقتصادی کشور و استان‌ها تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف این نوع از نمایشگاه‌ها آگاه سازی عموم مردم برای حمایت از صنایع دستی است و می‌توانیم از این ظرفیت برای رسیدن به شعار سال مبنی بر رونق تولید قدم‌های بزرگتری برداریم.

وی اظهار کرد: نمایشگاه‌ها مهم‌ترین ابزاری هستند که به کمک آن‌ها می‌توانیم تولیدات ایرانی را در معرض دید عموم مردم قرار دهیم.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت: کشور ما دارای بیش از ۲۹۵ رشته فعال صنایع دستی است که بیشتر این موارد شاخص و ممتاز هستند.

محمودیان بیان کرد: بر اساس آمار سامانه سازمان، بیش از ۴۴۰ هزار نفر در این حوزه فعالیت می‌کنند، اما مطمئنیم که در حالت عمومی بیشتر از ۲ میلیون نفر در کشور در این حوزه فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه حوزه صنایع دستی گنج بی بدیل اقتصادی کشور است، عنوان کرد: حوزه صنایع دستی به خصوص در بخش هایی، چون اشتغال، جوانان و بانوان اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

محمودیان در ادامه گفت: صنایع دستی را می‌توان ایرانی‌ترین کالای تولید داخل نامید و در صورت حمایت‌های بیشتر می‌تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی در اقتصاد کشور داشته باشد.

وی تجاری سازی صنایع دستی را اولویت اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی، حمایت و بردن این نوع از کالا‌ها به محیط زندگی و کار عموم مردم از جمله اقداماتی است که به دنبال انجام آن هستیم.

نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز تا ۱۵ تیر ماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تبریز در معرض دید، متخصصان، علاقمندان و عموم مردم خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها