خبرهای داغ:
مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم تلاش برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در آذربایجان غربی

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی بر لزوم تلاش برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۱۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، جواد زاهدی در جلسه هماهنگی پویش «فصل گرم کتاب»، اظهار کرد: ترویج و توسعه کتابخوانی، هدف اصلی این پویش بوده و درنظر داریم تا برنامه‌های کانون را در بیرون از کانون برای کودکانی که عضو کانون نبوده و یا با کانون آشنایی ندارند، برگزار کنیم.

وی ادامه داد: این برنامه در سراسر کشور برگزار خواهد شد و طی نیمه دوم تیر ماه آغاز و تا پایان نیمه اول شهریور ادامه داشته و در دو پارک قائم و ائللرباغی ارومیه، بخش چورس قره‌ضیاءالدین و از طریق سیار روستایی در پارک شیخ عبدالعزیز اشنویه برگزار خواهد شد.

زاهدی افزود: توسعه و ترویج کتابخوانی، رسالت اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌شمار می‌رود و ویژگی مهم این طرح بهره‌مندی کودکان از کتابخوانی در کنار خانواده‌ها است و شعار محوری این برنامه فرآیندمحور که از کتابخوانی آغاز شده و به خروجی مهارت‌ها و ترویج فضای شاد برای کودکان خواهد انجامید، «آینده را باید ساخت» است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات دیگر که در کانون موردتوجه بوده، بازی است، تصریح کرد: امروز کودکان با وجود تکنولوژی و فضای مجازی از بازی‌های جمعی دور شده‌اند و کتاب و بازی، کتاب و کاردستی، کتاب و نمایش و کتاب و سفال از جمله محورهای این پویش به‌شمار می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی یادآور شد: نیازمند همکاری دستگاه‌ها از جمله شهرداری برای برگزاری این برنامه هستیم، چراکه برای حضور در برخی پارک‌ها نیاز به هماهنگی با شهرداری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم این پویش این بوده که کتابخوانی نه به‌عنوان یک عادت زودگذر، بلکه به‌عنوان یک امر مهم در وجود کودکان نهادینه شود.

زاهدی با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری ۴۰ فعالیت در قالب کارگاه‌های دوره‌ای در کانون برگزار می‌شود، گفت: موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در طول ایام تابستان آماده ارائه خدمات و بازدید برای کودکان است.

وی با بیان اینکه امسال استان میزبان جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی کشور است، افزود: ۵ استان کشور در استان حضور خواهند یافت که شامل استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و گیلان در آبان ماه سال جاری است.

انتهای پیام

ارسال نظرات