خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان گفت: در جریان سیل اخیر یکی از کشورهایی که بسیار برجسته به این مسئله ورود کردند لبنان بود که امروز شاهد هستید کمک‌های نقدی و غیر نقدی آنها رسیده و وجوهات نقدی آنها قابل توجه است
کد خبر: ۹۱۵۲۷۷۵
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، صبح امروز کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمعی از خیرین لبنانی به اهواز رسید و در دیداری که با نماینده ولی فقیه در استان داشتند با وی به گفت‌وگو نشستند.

سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: یکی از رویش‌های نظام مقدس اسلامی کمیته امداد است که به فرمان امام (ره) این حرکت بسیار خدا پسندانه اتفاق افتاد، الحمد لله نهادهای انقلابی کشور مانند کمیته امداد در سایر کشورهایی که بر محور مقاومت خود را تنظیم میکنند به وجود آمده اند.

وی افزود: یکی از کشورهایی که در بحث رویش‌ها بسیار موفق می‌باشد لبنان است و ما از سالیان متمادی شاهد هستیم که در بحث رسیدگی به نیازمندان و غیر برخورداران تلاش میکنند.

توزیع کمک‌های خیرین لبنانی

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: همانگونه که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی فرقی نمیکند که نیازمند در کجای عالم باشد و به سهم خود تلاش میکند که آنجا حضور داشته باشد مردم عزیز لبنان نیز هر زمانی که احساس کردند به حضور آنها نیاز است حضور خود را برجسته و پررنگ میکنند.

 

 

وی افزود: در جریان سیل اخیر یکی از کشورهایی که بسیار برجسته به این مسئله ورود کردند لبنان بود که امروز شاهد هستید کمک‌های نقدی و غیر نقدی آنها رسیده و وجوهات نقدی آنها قابل توجه است و بالغ بر 100 واحد مسکونی در مناطق سیل زده را میتواند پوشش دهد و بنا است که امروز با حضور خودشان این کمک‌های مردم ولایتمدار لبنان در مناطق سیل‌زده توزیع شود.

احداث 110 واحد مسکونی در مناطق سیل زده

مرتضی موصلی، مدیر کل کمیته امداد خوزستان در رابطه با جزئیات این کمک‌ها، اظهار کرد: ما در جریان سیلاب اخیر شاهد صحنه‌های بینظیری از احسان و نیکوکاری مردم سخاوتمند کشورمان بودیم و همدلی‌های فراوانی از سراسر کشور رغم خورد و کمک‌ها ارسال و در اختیار خانوارهای سیل زده استان قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر کمک‌های داخلی شاهد این هستیم که کشورهای دیگر اسلامی نیز بی تفاوت نبودند؛ یکی از کشورهایی که عنایت ویژه‌ای داشتند مردم نیکوکار و سخاوتمند لبنان هستند که امروز کالاهای اهدایی مردم نیکوکار لبنان با حضور نماینده آن‌ها تقدیم استان شد.

موصلی گفت: انشالله 110 واحد مسکونی با کمک‌های نقدی این بزرگواران در سطح استان خوزستان و به ویژه برای خانواده‌های نیازمند احداث خواهد شد و زمینه وضعیت مطلوب‌تر را برای خانوارها فراهم خواهد کرد.

سیل محبت خیرین لبنانی

آقای بورژاوی، نماینده خیرین لبنان، عنوان کرد: خوشحالم از اینکه مردم شریف ایران این هدایای متواضعانه را از ما پذیرفتند و ما از کمک‌ها و همراهی‌های ملت شریف ایران در گذشته‌هایی که صهیونیست‌ها و دشمنان ما را هدف خود قرار دادند تشکر میکنیم.

وی افزود: ما با استناد به حدیث " المومنون فی توادهم و تراحمهم کمثل الجسد الواحد اذا اشتکی منه تداعی له سائر الاعضاء" شروع به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای آسیب دیدگان ناشی از سیلاب کردیم و ما به پا خواستیم و گفتیم این سیل محبت است و باید در کنار سیل زدگان بایستیم.

نماینده خیرین لبنان عنوان کرد: ما در ساخت و بازسازی 110 منزل مسکونی سیل زدگان در خوزستان مشارکت خواهیم کرد و همچنین محموله‌هایی شامل پوشاک و کفش نیز برای سیل زدگان با خود آورده‌ایم و امیدواریم مورد پذیرش قرار بگیرد.

وی افزود: ما حامل سلام سید حسن نصرالله و جمیع ملت لبنان به مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه در استان و همه ملت ایران به خصوص در این شرایط پیش آمده و پیروزی ایران مقابل آمریکا هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها