رئیس کارگروه فرهنگی بسیج عشایری استان، گفت: حضور توریست‏ها در مناطق عشایری شاهد تاثیرپذیری منفی فرهنگی جامعه عشایری هستیم.
کد خبر: ۹۱۵۲۷۵۵
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹


به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ ذوالفقار علیخانی در حاشیه نشست مجمع عالی بسیج عشایری استان در گفت‏وگو با خبرنگار ما با اشاره به آسیب‎ها، تهدیدات، و فرصت‏های فرهنگی جامعه عشایری، اظهار کرد: آمار بالای بیکاری و مشکلات معیشتی در جامعه عشایری، عدم مطالعه دقیق و کارشناسی شده در حوزه‏های عشایر برای برنامه ریزی و توزیع عادلانه منابع، فقر فرهنگی و کمبود حضور روحانی و مبلغین دینی در مناطق عشایری از جمله مشکلات جامعه عشایری است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از آداب و رسوم و عادات غلط در جامعه عشایری ترویج پیدا کرده است، عنوان داشت: نمونه این آداب و رسوم غلط تیز اندازی در مراسمات عزا و عروسی است که باید از بین رود.

رئیس کارگروه فرهنگی بسیج عشایری استان، خاطرنشان کرد: رشد استفاده از ماهواره و مواد مخدر در بین جوانان عشایر استان از دیگر تهدیدات این جامعه می‏باشد.

علیخانی، تصریح کرد: عشایر سرمایه ملت هستند که همیشه پشتوانه امنیتی دفاعی و اقتصاد مقاومتی در کشور می‏باشند که باید به آنان توجه ویژه شود.

ارسال نظرات