فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک از آغاز طرح جهاد همبستگی ملی در سطح مساجد شهراراک خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۲۶۸۵
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ سرهنگ پاسدار محمدرضا عسگری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به اینکه مرحله دوم کمک رسانی به مناطق سیل زده در قالب طرح جهاد همبستگی مطرح است گفت: با توجه به عملکرد درخشان نیروهای جهادی استان مرکزی در مناطق سیل زده طرح جهاد همبستگی ملی در مساجد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طرح جهاد همبستگی با رویکرد مسجد محوری دنبال می شود افزود: با محوریت هر مسجد یک خانه این طرح جهت مشارکت آحاد جامعه شروع شده و رویکرد مسجد محوری این طرح هم باعث مشارکت بیشتر مردم در کمک رسانی به هم نوعان خواهد شد و هم مساجد را رونق بیشتری خواهد داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با تأکید بر اینکه طرح جهاد همبستگی ملی ارتباط بین مردم و نیازمندان را تقویت می کند گفت: مساجد در طول انقلاب اسلامی و به خصوص دفاع مقدس نقش موثری در پیشبرد اهداف انقلاب داشته اند و در طول این چهل سال مساجد مراکز تصمیم گیری جامعه بوده اند و امیدواریم این طرح قدم های موثری برای مناطق سیل زده انجام دهد.

وی با بیان اینکه طرح جهاد همبستگی ملی اقتدار انسانی را برای جامعه ایجاد می کند افزود: سیل بهار امسال با وجود اینکه خسارت هایی را در برخی مناطق ایجاد کرد ولی وحدت و همبستگی ملت ایران را برای کمک به یکدیگر تقویت کرد و بار دیگر فرهنگ جهاد و ایثار را در جامعه طنین انداز کرد.

سرهنگ عسگری با تأکید بر اینکه بسیج همیشه در بحران ها کنار مردم حضور پیدا کرده گفت: امروز اولویت سپاه و بسیج خدمت بی منت به مردم است و طرح جهاد همبستگی لبیک به یکی از دغدغه های امام خامنه ای برای بازسازی مناطق سیل زده است که باید همواره مورد توجه باشد.

وی در این خصوص تصریح کرد: اجرای موفق طرح جهاد همبستگی ملی نیازمند اتحاد و مشارکت همه دستگاه های دولتی در استان با مردم است و باید یک عزم ملی در این موضوع شکل بگیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در پایان خاطر نشان کرد: رسانه های استان نیز به کمک گروه های جهادی بیایند و همانگونه که همیشه پا به پای مسئولین در رفع مشکلات کشور تلاش کردند در طرح جهاد همبستگی ملی نیز اقدامات موثری در راستای تبیین دقیق آن انجام دهند.

ارسال نظرات