جشن 25 هزار نفری دختران انقلاب با عنوان «مه دخت» فردا در ورزشگاه بزرگ امام رضا(ع) مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۲۶۷۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ رویا حیدرزاده امروز در نشست خبری بیان داشت: ایام دهه کرامت متقارن با ایام دهه عفاف و حجاب است لذا در این راستا با توجه به اینکه در آستانه دهه کرامت هستیم لازم بود حرکتی را در مشهد داشته باشیم به همین جشن مهدخت ویژه دختران انقلابی با مشارکت شهرداری و امور بانوان آستان قدس را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این جشن مفرح فردا ۵ شنبه ۱۳ تیرماه در ورزشگاه امام رضا(ع) با اجتماع ۲۵ هزار نفری بانوان و دختران محجه مشهدی با حضور شخصیت‌های برجسته  فرهنگی، ورزشی، علمی و چهره‌های شاخص ایثارگری برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بدحجابی معلول یک علت نیست بلکه به ریشه‌های آن باید توجه کرد.۲۶ دستگاه، متولی امر حجاب و عفاف است و از طرفی از سال ۸۴  از تصویب این قانون می‌گذرد، ولی چرا کار روی زمین مانده است و در مقابل دشمنان ما در قالب جنگ نرم شبانه روزی کار می‌کنند.
 
وی ادامه داد: ما قوی‌ترین فرهنگ را در بحث دین اسلام نسبت به زن داریم. دیدگاه اسلام این است که اصالت زن حفظ شود تا نقش مادری و اجتماعی خود را ایفا کند. اسلام با حضور زن در اجتماع با پوشش و حجاب مخالف نیست و تاکید دارد که زن برای تامین  امنیت و سلامت خود با پوشش وارد اجتماع شود.
 
حیدرزاده خاطرنشان کرد: ما ۲۵۰۰ برنامه در سطح استان، محلات و اقشار در این هفته  با رویکرد جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی و نشست‌ها داریم و قرار است در هر محله یک جشن تکلیف برای دختران مکلف برگزار کنیم. 

وی از افتتاح ۲۱ پاتوق دخترانه در ایام دهه کرامت  ویژه دختران خبر داد تا آزادانه در محیط مناسبی برنامه‌های تفریحی خود را به اجرا بگذارند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان بیان داشت:  مخاطب شناسی و خانواده محوری دو رویکرد  برنامه‌های ما در دهه کرامت است.

وی ابراز داشت: روز ۲۱ تیر سالگرد قیام مسجد گوهرشاد است که امسال  اجتماعی بزرگ در میدان شهدا  ساعت ۹/۵ صبح برگزار خواهد شد.

 وی در پایان با بیان اینکه شعار امسال هفته عفاف و حجاب «حجاب میراث ایرانی گرایش جهانی است» از برگزاری اجتماع حافطان حریم خانواده در 21 شهر استان خبر داد.


 
 
 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها