معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: به مناسبت دهه کرامت اجرای ۵۰ برنامه فرهنگی تربیتی با شعار " خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت (ع) در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۶۵۱
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، فرشته فهمیده ضمن اشاره به ارسال دستورالعمل برگزاری برنامه‌های دهه کرامت به نواحی و مناطق آموزش و پرورش البرز، اظهار داشت: به دلیل تعطیلی مدارس در فصل تابستان، برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت در دارالقرآن‌ها، پایگاه‌های تابستانی مدارس و کانون‌های فرهنگی تربیتی این استان در حال اجراست.

وی بیان داشت: برگزاری اردوی زیارتی قم و جمکران و زیارت اولی‌ها، حضور پرشور در مصلاهای سطح استان، همایش اخلاق و آداب رضوی همراه با مدیحه سرایی، سفرنامه نویسی و خاطره نویسی، اعزام دانش آموزان به مرحله کشوری مسابقات، دهه کرامت در محله، مشاعره و شعر رضوی، حفظ احادیث و داستان رضوی از جمله برنامه‌های دهه کرامت در آموزش و پرورش است.

وی برگزاری محفل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی، یادوراه شهدا، همایش نماز در فرهنگ رضوی، اعزام دانش آموزان به مرحله کشوری مسابقات، نمایشگاه عفاف و حجاب و همایش دختران را به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در آموزش و پرورش البرز برشمرد.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها با هدف گسترش فرهنگ رضوی و زمینه سازی و التزام عملی به ارزش‌های اخلاقی، شناخت ابعاد مختلف زندگانی اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را دیگر برنامه‌های این استان است.

فهمیده خاطرنشان کرد: ایجاد فضای انس و محبت در محیط‌ها و مراکز آموزشی و پرورشی نسبت به اهل بیت (ع) از اهداف مهم آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی به خصوص در دهه کرامت است.

وی از دین اسلام به عنوان دین رحمت، محبت، عشق و ارتباط صمیمی یاد کرد و افزود: برای معرفی دین باید از روشی که اهل بیت به ما آموخته‌اند، استفاده کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها