پارک مشاهیر در سنندج مورد بهره برداری قرار گرفت

در راستای برگزاری کنگره مشاهیرکُرد، پارک مشاهیر در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۵۲۶۲۹
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ، پارک مشاهیر کرد امروز با حضور استاندار کردستان، شهردار و فرماندار سنندج و مفاخر و مشاهیر کرد از جمله استاد مظهر خالقی در آبیدر سنندج مورد بهره برداری قرار گرفت.

شهردار سنندج در این خصوص عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی و اجتماعی در سال جاری برگزاری مراسم کنگره تجلیل از مشاهیر کُرد بود.

حشمت اله صیدی افزود: با توجه به اینکه شهرداری متولی اصلی بحث تبلیغات و فضاسازی محیطی در مناسبت‌ها و رویداد‌های مختلف را برعهده دارد در راستای برگزاری باشکوه این کنگره هم از تمامی ظرفیت‌ها جهت فضاسازی سطح شهر استفاده کرد.

وی عنوان کرد: یکی از اقداماتی که در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری این شهرداری قرار گرفت احداث پارک تحت عنوان مشاهیر کُرد بود که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این پارک در آبیدر بهترین تفرجگاه سنندج احداث شد.

وی افزود: این پارک در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل ۵۰۰ متر سنگفرش و ۳ هزار مترمربع فضای سبز احداث شده است.

صیدی همچنین بیان کرد: نصب سردیس‌های مشاهیر کُرد از دیگر اقداماتی است که در سطح پارک مشاهیر کرد نصب و جانمایی شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ سردیس مشاهیر کُرد ساخته هنرمند برجسته استاد هادی ضیاء الدینی در سطح پارک نصب شده است.

مهندس صیدی اعلام کرد: در حال حاضر سردیس مشاهیر برجسته کُرد نظیر میرزا رضا کلهر، هنرمند برات علی نورایی، عبدالحمید ملک الکلامی، ابراهیم یونسی، شیخ رضا طالبانی، ماموستا محوی، استاد مظفرپرتوماه، ماموستا گوران، ماموستا نالی، امان الله خان اردلان نصب شده است.

شهردار سنندج گفت: این پارک قابلیت نصب ۵۰ عدد دیگر سردیس را دارد که در صورت آماده بودن سردیس‌ها در آینده نسبت به نصب آن اقدام خواهیم کرد.

شهردار سنندج عنوان کرد: روشنایی لازم در طراحی پایه این سردیس‌ها تعبیه شده و علاوه بر نام مشاهیر مختصری از زندگی نامه این مشاهیر به سه زبان کردی، فارسی و انگلیسی بربدنه پایه سردیس‌ها درج شده است.

پارک مشاهیر کرد، در پارک جنگلی آبیدر جنب مسجد نور واقع شده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار