مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گفت: خرید گندم در استان از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه در مناطق گرمسیری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۱۵۲۵۳۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
سید علی صادق فروزنده با بیان اینکه در مدت مشابه پارسال حدود ۳۲ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شد افزود: از ابتدای فصل خرید تاکنون حدود ۶۰ هزارتن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به سال گذشته افزایش حدود ۱۰۰ درصدی داشته است.
فروزنده ادامه داد:از مجموع ۶۰ هزارتن گندم خریداری شده ۲۲ هزارتن در شهرستان کهگیلویه،۱۸ هزارتن گچساران،۱۰ هزار تن چرام و بقیه در شهرستان باشت خریداری شد.
وی میزان گندم مورد نیاز مصرف سالانه استان را حدود ۷۵ تا ۸۰ هزارتن اعلام کرد و گفت:پیش بینی می‌شود با آغاز برداشت و خرید تضمینی گندم در مناطق سردسیری، استان در زمینه تولید این محصول استراتژیک به خود کفایی برسد.
فروزنده با اشاره به تجهیز ۶ مرکز خرید در مناطق گرمسیری استان افزود: تجهیز مراکز خرید و پرداخت هزینه کرایه به کامیون داران نقش مهمی در افزایش خرید داشته است.
فروزنده ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های کارشناسان امسال ۷۵ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان خریداری می‌شود.
وی اضافه کرد: گندم خریداری شده علاوه بر حجم و تولید بالا به لحاظ کیفیت نیز بسیار مطلوب است.
فروزنده با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده شرکت غله برای حمایت از کشاورزان گفت: بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد خرید از سوی شرکت غله استان انجام می‌شود.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از طلب ۱۰۳ میلیارد تومانی کشاورزان استان تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان بهای خرید تضمینی گندم به حساب آنان واریز شد و مابقی در نوبت پرداخت است که طی چند روز آینده به حساب طلبکاران واریز می‌شود.
وی گفت:با راه اندازی سیلوی ۳۰ هزارتنی گچساران ظرفیت ذخیره گندم در استان ۱۰۰ درصد افزایش یافت.
فروزنده از کشاورزان مناطق سردسیری استان خواست اگر گندم مازاد خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه تحویل سیلوی یاسوج بدهند همانند کشاورزان مناطق گرمسیری به ازای هر کیلو گندم ۲۰ تومان کمک هزینه بابت کرایه حمل به آنان پرداخت می‌شود.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد:تاکنون حدود ۲ هزارتن محصول کلزا از کشاورزان استان خریداری و تمام بهای آن نیز پرداخت شد.
ارسال نظرات