خبرهای داغ:
 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم گفت:بر اساس هماهنگی انجام شده با بنیادمسکن انقلاب اسلامی، تاکنون کار ساخت ۶۱ واحد مسکونی در مناطق سیل زده استان لرستان به جهادگران قمی واگذار شده است.
کد خبر: ۹۱۵۲۵۰۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی دستوری بیان کرد: ساخت این واحد‌های مسکونی در ۲۰ روستای شهرستان دوره چگنی انجام خواهد گرفت و صفر تا صد کار که در نهایت به لحظه تحویل کلید به سیلزدگان ختم می‌شود، برعهده بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم خواهد بود.

وی ادامه داد: نامه معرفی به بانک متقاضیان ساخت این واحد‌های مسکونی برای دریافت تسهیلات انجام شده است و همزمان گروه‌های جهادی و پیمانکاران ماهر برای اجرای عملیات عمرانی در منطقه آماده شروع کار هستند.

وی افزود: همچنین عملیات تعمیر ۳۰ واحد مسکونی در مناطق یاد شده نیز به جهادگران قمی واگذار شده است که با اعزام جهادگران به منطقه، فعالیت‌های عمرانی در این بخش نیز به زودی آغاز خواهد شد.

دستوری گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده حدود ۳۰۰ جهادگر از قم به صورت تخصصی در امر ساخت واحد‌های مسکونی مورد نظر مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه ساخت واحد‌های مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در اولویت برنامه‌های عمرانی بسیج سازندگی قم قرار دارد، بیان کرد: تلاش می‌کنیم کار ساخت این ۶۱ واحد مسکونی طی سه ماه آینده انجام شود و مردم سیلزده به سرعت بتوانند در محیطی امن با آرامش و آسایش به زندگی خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: هر چه اعتبارات مورد نظر سریع‌تر تخصیص و مصالح مورد نیاز به طور کامل فراهم شود، کار ساخت واحد‌های مسکونی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و در این زمینه نیازمند مشارکت گسترده دستگاه‌های اجرایی و کمک‌های مردمی هستیم.

وقوع سیل در روز‌های نخستین سال جاری منجر به خسارت‌های جانی و مالی فراوان در برخی از نقاط کشور شد؛ روند خدمت رسانی به حادثه دیدگان توسط دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم از همان روز‌های نخست وقوع سیل جریان یافت و اکنون ساخت مسکن و ایجاد سرپناه دائمی برای سیلزدگان در اولویت برنامه‌های کمک رسانی قرار دارد.
 
قم به عنوان معین استان لرستان در سیل اخیر تعیین و شماره حساب ۳۸۱۰-۳۶-۱۱۵۰۳۴۳۴-۰۰۵ بانک انصار نیز به نام سازمان بسیج سازندگی قم جهت واریز کمک‌های نقدی به سیل زدگان اعلام شده است.
سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با تشکیل قرارگاه حضرت معصومه (س) برای کمک رسانی به مردم سیل زده لرستان و نیز اعزام گروه‌های جهادی استان به این منطقه اقدام کرده است.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ جهادگر بسیجی در قالب ۱۶۵ گروه جهادی به صورت داوطلبانه در فعالیت‌های بسیج سازندگی استان قم، حضور دارند.
 
محرومیت زدایی و انجام طرح‌های عام المنفعه از اهداف بسیج سازندگی است که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب، تشکیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها