رئیس بسیج رسانه استان گیلان:

اتحادیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان‌های حاشیه خزر راه‌اندازی می‌شود

رئیس بسیج رسانه استان گیلان از راه‌اندازی اتحادیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان‌های حاشیه خزر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۲۴۸۹
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج از بندرانزلی، مهدی پارسا ظهر امروز در نخستین جلسه مجمع عالی بسیج رسانه و نخبگان رسانه‌ای گیلان در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی این شهرستان با بیان اینکه یک جامعه برای پیشرفت نیاز به رسانه قوی دارد، اظهار کرد: حوزه رسانه درگیری و مطالبات خاص خودش را دارد و در کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته علاوه بر قدرت اقتصادی، قدرت رسانه‌ای هم وجود دارد.

وی با اشاره به نقش رسانه در تحقق آرمان‌های انقلاب گفت: انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال با انواع مشکلات و حضور رسانه‌های بیگانه مواجه بوده به همین دلیل برای تحقق آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره)، رسانه باقدرت خود و آگاهی دادن به مردم نقش بسیار مهمی در این امر دارد که باید به آن توجه جدی شود.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه اصحاب رسانه به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: اختلاف‌سلیقه در همه نهادها و ارگان‌ها ازجمله رسانه وجود دارد ولی باید به فرمایشات و تفکر مقام معظم رهبری توجه شود و همان‌طور که ایشان فرمودند همه رسانه‌ها باید مسیر انقلاب طی کرده و خود را از جناح‌بندی‌های سیاسی دور کنند.

پارسا با اذعان به اینکه در حوزه رسانه باید به همه سلایق احترام گذاشته شود، بیان کرد: اگر می‌خواهیم گفتمان انقلاب را در رسانه حفظ و ترویج دهیم باید وحدت رسانه را حفظ و از همه سلایق در این حوزه استفاده بهینه کرد.

وی لازمه موفقیت رسانه را مطالبه گری و ‌تولید محتوا عنوان کرد و افزود: امروزه باید مطالبات استان گیلان را برجسته و به‌مانند حادثه بانو آمر به معروف، تولید محتوا کنیم لذا از رسانه‌ها درخواست دارم به این امر نگاه ویژه‌ای کنند.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان از راه‌اندازی اتحادیه خبرنگاران و‌ روزنامه‌نگاران استان‌های حاشیه خزر خبر داد و گفت: استان‌های گلستان گیلان و مازندران در بسیاری از مشکلات ازجمله کشاورزی، گردشگری و صنعتی باهم مشترک هستند و به همین منظور اتحادیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان شمالی حاشیه دریای خزر، افتتاح و دبیرخانه دائمی آن در استان گیلان واقع می‌شود.

پارسا با بیان اینکه رسانه‌ها باید اخلاق رسانه‌ای را سرلوحه کار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها زبان گویای مردم هستند و باید به بهترین وجه وظیفه خود را انجام دهد و برای انجام این کار باید اخلاق رسانه‌ای سرلوحه کار قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بسیج رسانه استان گیلان بیان کرد: بسیج رسانه استان برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بسیار خوبی ازجمله تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در همه شهرستان‌ها، برگزاری رزمایش خبری باهدف ارزیابی رسانه برگزاری رسانه ابوذر و پویش سواد رسانه‌ای ازجمله کارهای ما در این مدت بوده است که سعی داریم بهترین نفع آن‌ها را اجرایی کنیم.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با اعلام تعداد آثار داده‌شده به جشنواره رسانه ابوذر گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های میان‌مدت بسیج رسانه استان گیلان برگزاری جشنواره رسانه ابوذر برای پنجمین سال متوالی است که تا به این لحظه ۱۴۰ اثر به این جشنواره ارائه‌شده است.

پارسا تشکیل اتاق خبر را یکی از بهترین کارهای بسیج رسانه استان گیلان دانست و تصریح کرد: مردم از رسانه‌ها انتظار دارند که مطالبه گر بوده و دغدغه‌های خود را به مسؤولین منتقل و آن‌ها جواب بخواهند به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با راه‌اندازی اتاق خبر از مسؤولین مطالبه گری کنیم.

وی با اذعان به اینکه بانوان ظرفیت بسیار خوبی در عرصه رسانه از خود نشان دادند، خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای بانوان بسیار خوبی در حوزه رسانه و روزنامه‌نگاری است که باید به بهترین شکل از آن‌ها در حوزه‌های مختلف به رسانه استفاده کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار