همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه السلام پیکر تازه تفحص شده شهید ذبیح الله مومنی زاده بهمراه دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس صبح امروز بر دستان مردم شهید پرور تربت حیدریه تشیع و خاکسپاری شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۴۵۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مراسم تشیع و خاکسپاری ۳ شهید دفاع مقدس در تربت حیدریه همزمان با سراسر کشور از محل میدان شهدا به سمت تقاطع شورا و آستان بی بی حسنیه و باغ ملی شهر برگزار شد.

شهید ذبیح الله مومنی زاده از شهدای جاوید الاثر تربت حیدریه در دوران دفاع مقدس در منطقه هورالهویزه تفحص و پس از ۳۵ سال به آغوش میهن اسلامی باز گشت.

این شهید والامقام متولد ۱۳۴۲ و در سن ۱۵ سالگی در عملیات خیبر و در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۶۲ در منطفه هو الهویزه به درجه رفیع شهادت نایل آمده است.

تا پیش از این مقرر بود این شهید والامقام در گلزار شهدای بهشت عسکری تدفین شود، اما به اصرار خانواده شهید، مراسم خاکسپاری در بقعه متبرکه بی بی حسنیه برگزار شد.

همچنین دو شهید گمنام ۱۷ و ۲۳ ساله که بترتیب در عملیات محرم در شرهانی و کربلای ۵ در منطقه شلمچه تفحص شدند در باغ ملی شهر تربت حیدریه تدفین شدند.

مراسم گرامیداشت این شهدای والامقام فردا یکشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ در آستان مقدس بی بی حسنیه برگزار می‌شود.

شهرستان تربت حیدریه ۶۷۵ شهید ۲۵۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

تا پیش از این پنج شهید گمنام در بوستان پیشکوه، پنج شهید در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی، یک شهید در گروه توپخانه و موشکی ۶۱ محرم سپاه پاسداران، یک شهید در تیپ ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی، دو شهید در گلزار بهشت عسکری، دو شهید در گلزار شهدای رباط سنگ و همچنین دو شهید دیگر در گلزار شهدای شهر بایگ تدفین شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها