خبرهای داغ:
برگزار شد:

مراسم استقبال از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین

مراسم استقبال از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۵۲۳۹۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مراسم استقبال از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس با حضور فرماندهان، مسئولین و کارکنان پایور و وظیفه در مسجد حضرت امام خمینی (ره) قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی و تیپ 116 شهید صفوی قزوین برگزار شد.

مراسم استقبال از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس استان قزوین شهیدان محرمعلی رویتوند غیاثوند از شهدای سرباز لشکر 16 زرهی و طلبه شهید اکبر مهدی زاده با حضور فرماندهان، مسئولین و کارکنان پایور و وظیفه در مسجد حضرت امام خمینی (ره) قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی و تیپ 116 شهید صفوی قزوین برگزار شد.

مراسم استقبال از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین

حجت الاسلام سید مهدی خضری، کارشناس امور مذهبی در این مراسم با اشاره به اینکه شهیدان دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط ممکن و با گذشتن از همه تعلقات دنیوی در راهی ارزشمند گام برداشتند، گفت: آنان عاشقانه و در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی با گذشتن از جان خود بر سر حفظ آرمان‌های انقلاب با خدای خود معامله کردند.

وی افزود: اینکه تصور کنیم شهدا از بین ما رفته‌اند فکر اشتباهی است چرا که آنان بنا بر نص صریح قرآن زنده هستند.

حجت الاسلام خضری با بیان اینکه شهدا مقدمه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) هستند، یادآور شد: همه شهیدان ما آرزوی شهادت در راهی که عاشقانه در آن گام گذاشته بودند را داشتند تا جایی که بسیاری از آنان حتی قبل از آغاز عملیات و تنها برای اینکه ثابت کنند تنها به عشق شهادت آمده‌اند، پلاک‌های خود به دور می‌انداختند تا بعدها نیز حتی شناخته نشوند.


گفتنی است شهید محرمعلی رویتوند غیاثوند فرزند محمد علی در سال 1347 در روستای کوراندشت استان قزوین دیده به جهان گشود .

وی در سال 1367 به عنوان سرباز نیروی زمینی ارتش از گردان 201 تانک لشکر 16 زرهی به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در 21 تیرماه همان سال با تک دشمن در منطقه ابوغریب به فیض شهادت نائل آمد اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای جاوید الاثر قرار گرفت.

پیکر مطهر این شهید بعد از گذشت 31 سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق کارت شناسایی هویتش مشخص شد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها