به همت سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی صورت گرفت:
برای نخستین بار در استان آذربایجان شرقی، تولید کتاب‌های صوتی با موضوعات شهدا، تاریخ شفاهی دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم کلید خورد.
کد خبر: ۹۱۵۲۳۸۴
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

 به گزارش سرویس هنرمندان خبرگزاری بسیج، حامد شب خیز مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی در خصوص انتشار کتاب های صوتی «مرغ سحر» و «نیمه پنهان ماه» توسط بسیج هنرمندان این استان گفت: کتاب صوتی «مرغ سحر» شرح و روایت زندگی شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری به روایت دوستان و خانواده اش می باشد که به همت سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی منتشر شده است.

وی ادامه داد: چاپ دوم کتاب صوتی مرغ سحر به نویسندگی حامد شب خیز در۱۵۶صفحه و به تهیه کنندگی وکارگردانی مهدی لطفی آزاد با همکاری دوگروه و بیش از۴۰ گوینده  فاخر وگویش اولی و توسط بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی تهیه و تولید شده است.

شب خیز با اشاره به لزوم محصولات شنیداری از زندگی شهیدان مدافع حرم  دفاع مقدس بیان کرد: معرفی شهدای مدافع حرم و روایت حماسه‌های دوران جنگ تحمیلی، نیاز به مطالعه عمیق دارد و به همین منظور فرهنگ مطالعه شنیداری و صوتی در بین تمامی اقشار جامعه به صورت جدی ضروری به نظر می‌رسد و در این راستا برای نخستین بار در استان آذربایجان شرقی، تولید کتاب‌های صوتی با موضوعات شهدا، تاریخ شفاهی دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم کلید خورد و در گام اول از کتاب‌های چاپ شده بومی این استان استفاده شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی در معرفی بیشتر این کتاب عنوان کرد: این کتاب صوتی تلفیقی از نمایش رادیویی و گویش عمومی و موسیقی‌های اصیل ایرانی بوده است که زمان و تراک‌ها طوری تنظیم شده که مخاطب در هرجا و مکانی می‌تواند بدون از دست دادن رشته کلام داستان را دنبال کند و زمان زیادی از شنونده نخواهد گرفت.

وی در ادامه ضمن معرفی کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه» گفت: سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌ شرقی همچنین کتاب صوتی «نیمه پنهان ماه» را آماده انتشار کرده است. کتاب صوتی «نیمه‌پنهان ماه»، روایتی از شهید «حمید باکری» می باشد که به همت سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌ شرقی آماده انتشار شده است. کارگردان این اثر «مهدی لطفی‌آزاد» و گوینده‌ی آن «سودا معتمدی» است.

 

شب خیز در پایان یادآور شد: شهید «حمید باکری» (زاده ۱۳۳۴در شهرستان ارومیه) از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود. وی در عملیات خیبر در اثر اصابت آرپی‌جی به شهادت رسید و پیکر مطهر او در میدان جنگ باقی ماند.

ارسال نظرات