جشن های زیرسایه خورشید با حضور خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۵۲۳۷۷
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دبیر ستاد مردمی جشن‌های «زیر سایه خورشید»،گفت: ۵ نفر از خادمان آستان قدس رضوی در آستانه میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه السلام، به مدت ۵ روز مهمان مردم استان چهارمحال و بختیاری می شوند.

ابراهیم ابراهیمی افزود: جشن‌های «زیر سایه خورشید» از ۱۹ تیرماه با حضور کاروان خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(علیه السلام ) آغاز می‌شود و خادمان آستان قدس رضوی تا ۲۳ تیرماه در بیش از ۴۰ برنامه در ۵ شهرستان کوهرنگ، سامان، فارسان، بن و شهرکرد حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز ۵ خادم رضوی متشکل از یک روحانی، یک مداح، یک مدیر کاروان و دو خادم در ۱۷ شهر و ۲۳ روستای استان حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد مردمی زیر سایه خورشید با اشاره به حضور خادمان بارگاه مقدس رضوی در مناطق محروم و سخت‌گذر استان، گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان استان، حضور در صفوف نماز جمعه، دیدار با اعضای تشکل‌های اسلامی، دیدار با خانواده‌های شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم، غبارروبی گلزار شهدا، حضور در مراکز حوزه علمیه استان، حضور در مراکز علمی، انتظامی و ...،  از جمله برنامه‌‎های زیر سایه خورشید است.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان با اشاره به اقدامات مجموعه فرهنگی مذهبی عاشقان ولایت شهرکرد همزمان با دهه کرامت و حضور خادمان رضوی در استان، گفت: توزیع بیش از ۱۵ هزار بسته نمک و ۵۰۰ بسته متبرک به ضریح مطهر امام هشتم(علیه السلام) میان مردم، حضور در بقاع متبرکه استان، بازدید از مراکز معلولان، بیمارستان‌ها و دلجویی از بیماران و معلولان، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان‌ها و ده‌ها عنوان برنامه دیگر در دستور کار قرار دارد.

ابراهیمی با اشاره به برنامه شاخص اجرا شده همزمان با حضور خادمان رضوی در استان در سال گذشته، گفت: رضایت گرفتن از دو خانواده و نجات یک جوان از چوبه دار و نیز جذب کمک از سوی وزیر بهداشت جهت درمان و خرید دستگاه برای یک بیمار صعب‌العلاج در استان دو برنامه شاخص زیر سایه خورشید در استان بود.

گفتنی است: جشن‌های زیر سایه خورشید برای دوازدهمین سال پیاپی در کشور و هفتمین سال در استان چهارمحال و بختیاری، همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

ارسال نظرات