مراسم تکریم و معارفه مسوول بسیج دانشجویی در حوزه نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز با حضور حجت الاسلام احمد جلیلی نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان مسوول ناحیه دانشجویی و جمعی از مسئولین دانشگاهی و دانشجویان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۳۷۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سردار سرتیپ پاسدارمحمد حسین رجبی، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به مناسبت سالگرد شهادت شهید منصور علیخانی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام تسلیت سردار رجبی به شرح ذیل است:


بسم رب شهدا و صدیقین


شهدا دلاورانی هستند که حصار جهالت و گمراهی را دریدند و شعاع خورشید هدایت را به دورترین نقاط عالم رساندند (مقام معظم رهبری)
پل شهادت اصلی‌ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می‌مانند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جای گذاشته و ثبات و استمرار خط سرخ حسین (ع) را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند.

اینجانب سالگرد شهادت منصور علیخانی آن پاسدار سرافراز میدان‌های جهاد و شهادت و مجاهد عرصه‌های نبرد را تسلیت عرض نموده و از خدای متعال برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و محشور شدن با امام شهیدان را مسئلت داشته و برای بازماندگان آن شهید صبر و اجر وافر را خواستارم.


سرتیپ دوم پاسدارمحمد حسین رجبی


فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان

براساس این گزارش، پیشمرگ مسلمان کرد شهید منصور علیخانی در اولین روز از شهریور ماه سال ۱۳۴۲ در روستای محمد آباد از توابع شهرستان کامیاران در خانواده‌ای متدین چشمانش به فروغ هستی منور شد. منصور دوران طفولیت را در کنار پدر و مادری ـ. عباس و صدری ـ. از عاشقان طریقت دوست سپری کرد و هنگامی که شش ساله شد پای در مهد علم و دانش نهاد و دوران ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند.

شوق آموختن و عشق به تحصیل، منصور را راهی شهر کامیاران نمود و او دوران راهنمایی را در این شهر آغاز کرد. تحصیل منصور در این مقطع، مصاف بود با خیزش عمومی مردم مسلمان ایران، علیه حکومت ستم شاهی، او نیز، چون قطره‌ای در این اقیانوس گم شد و از بذل آنچه در توان داشت، دریغ نکرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور عناصر ضد انقلاب در منطقه، اگرچه منصور در اوایل دوره جوانی قرار داشت، اما مردانه به مصاف باور‌های ناروای آنان رفت. زمانی که شهر کامیاران از لوث وجود ضد انقلاب پاکسازی شد، شهید منصور علیخانی عاشقانه پای در رکاب حق پویان نهاد و به جنگ دشمنان انقلاب اسلامی رفت و پس از مجاهدت‌های فراوان سرانجام در روز یازدهم تیر ماه سال ۱۳۶۷ در نبرد با مزدوران اجنبی در روستای تنگی سر جام شهادت را سر کشید و به راست قامتان جاودانه تاریخ پیوست.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات