خبرهای داغ:
فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر لزوم حفظ ارزش‌های اسلامی گفت: با هنجارشکنانی که هدفمند و با برنامه مقابل ارزش‌های جامعه می‌ایستند، باید برخورد قانونی شود.
کد خبر: ۹۱۵۲۳۱۷
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که در دفتر امام جمعه لارستان برگزار شد، با بیان اینکه جلسات باید به صورت کاربردی و تخصصی برگزار و مصوبات آن عملیاتی و اجرایی شود، گفت: امروزه هر کس بتواند ایده‌ها را به عمل تبدیل کند و در جامعه تغییر ایجاد کند، آن فرد، فردی تأثیرگذار و باسوادی قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید متناسب با وضعیت شهرستان در موضوع حجاب و عفاف، ارزیابی داشته باشیم که چه تعداد این مهم را جدی و چه تعدادی به آن اهمیت نمی‌دهند و در این راستا می‌طلبد معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و سپاه و بسیج در این خصوص بر اساس اقداماتی که دارند، آماری از کسانی که در طول ماه یا روز در خور تذکر هستند، ارائه كنند.

فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر اینکه باید با هنجارشکنان در جامعه برخورد قانونی صورت گیرد، گفت: در جامعه افرادی هم هستند که با یک تذکر ساده، موازین و شئونات اسلامی را رعایت می‌کنند و در این موارد نیازی به برخوردهای قهری، تحکمی و غیر ارشادی نیست.

حسنی اضافه کرد: کسی با بی حجابی و بعضا ولنگاری و یا دهن کجی به ارزش‌های جامعه موافق نیست و آن را نمی‌پسندد، اما اگر افرادی هم در جامعه هستند که رعایت نمی‌کنند، باید با زبان توصیه و ارشادی و برخوردهای ایجابی که جذب حداکثری را در پی داشته است، عمل كرد.

وی با اشاره به اینکه باید روز به روز ارزش‌های اسلامی و اعتقادی در جامعه نهادینه شود، تاکید کرد: امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رشد قابل توجهی را در جامعه دارند، لذا همه به‌خصوص خانواده‌ها باید این موضوع را جدی بگیرند و مدیریت كنند و مراقب رفتار فرزندان خود باشند و لازم است که اقدامات مقابله‌ای و مصونیت‌سازی ما متناسب فنآوری جدید ارتقا پیدا کند.

حسنی، نگه‌داری وضعیت موجود را یکی از اهداف و راهکار اساسی دانست و گفت: ما باید در شهرستان از ارزش‌ها و اعتقادات دینی خود مراقبت و پاسداری كنیم و موارد منکراتی که در شهرستان موضوعیت ندارد به آن دامن زده نشود.

فرماندار ویژه لارستان حضور باشکوه مردم در مراسم مختلف ملی و مذهبی را نشان از بالا بودن اعتقادات مردم این خطه دانست و گفت: همه با هماهنگی و انسجام و خارج از وظایف اداری خود باید در راستای اشاعه ارزش‌ها و به خصوص فرهنگ حجاب و عفاف تلاش كنیم و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم.

وی در پایان سخنانش تجمع بانوان در روز حجاب و عفاف که از سوی ناحیه مقاومت بسیج قرار است در سطح شهر برگزار شود، را برنامه مناسبی دانست و گفت: در هفته حجاب و عفاف باید ادارات شهرستان به خصوص ادارات فرهنگی برنامه‌های خود را ارائه و عملیاتی كنند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در موضوع حجاب و عفاف، ترویج علمی و عملی با پوشش اسلامی ایرانی، کنترل و نظارت بر فیلم‌ها، موسیقی‌ها، کنسرت‌ها، تجمعات و کتاب‌ها، تکمیل پارک بانوان، نظارت مسئولین شهرستان بر تمامی ادارات و مراکز عمومی مجموعه تحت مدیریت خود در موضوع حجاب و عفاف، حمایت قاطع از نیروی انتظامی در مواجهه با هنجارشکنان، برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در محل بیمارستان امام سجاد(ع) سابق با همکاری بسیج خواهران و میراث فرهنگی، حمایت از طرح‌های فرهنگی با محوریت موضوع دختران، برگزاری تجمع و راهپیمایی به مناسبت ۲۱ تیر روز حجاب و عفاف، نهادینه کردن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در جامعه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، برگزاری مسابقه کتاب گشت ارشاد تا چادر المیرا(چون و چراهای حجاب) و غیره از اهم مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها