خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه و رئیس شورای برنامه‌ریزی عفاف و حجاب استان قزوین گفت: حجاب نماد دین، فرهنگ، انقلاب، استقلال و نماد زیبایی‌های دینی و ملی ماست.
کد خبر: ۹۱۵۲۲۶۴
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی عفاف و حجاب استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: غالب مردم در جامعه ما به عفاف و حجاب توجه ویژه دارند و نباید اینگونه القا شود که غالب جامعه ما بد حجاب و یا بی حجاب هستند.

وی افزود: باید به موضوع حجاب، بدحجابی و بی‌ حجابی با هم نگاه کنیم و نباید بخاطر تعدادی بد حجاب و یا بی حجاب بگوییم غالب مردم در جامعه عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کنند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه عفاف و حجاب، خوبی‌ها و ارزش‌ها روز به روز در حال افزایش است، بیان کرد: همواره از رهبر معظم انقلاب نیز این معنا را می‌شنویم و ایشان بر اساس بصیرت، نگاه حکیمانه، درایت و اطلاعات دقیق سخن می‌گویند و قطعاً در حوزه عفاف و حجاب در حال پیشرفت هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: نقطه مقابل عفاف و حجاب، فحشا و منکر است و خدا می‌فرماید شیطان ابتدا دست و بال شما را خالی می‌کند و سپس فرمان به فحشا و منکر می‌دهد. شیطان لشکریانی دارد که آنها نیز دوست دارند فحشا و منکر رواج پیدا کند و خدا برای آنها عذاب شدید در دنیا و آخرت در نظر می‌گیرد.

وی ابراز کرد: خدا در سوره عنکبوت تلاوت قرآن برای مردم را یکی از راه‌های مقابله با فحشا و منکر معرفی می‌کند و از پیامبر (ص) می‌خواهد برای جلوگیری از فحشا و منکر در جامعه، قرآن را برای مردم تلاوت کند و آیات الهی را در جانشان بنشاند.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: خداوند بعد از تلاوت قرآن به عنوان زیرساخت همه خوبی‌ها به رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرماید نماز را اقامه کن و امروز دغدغه‌هایی که شما در عرصه عفاف و حجاب دارید، اقامه نماز است و وقتی نماز اقامه شود فحشا و منکر از میان می‌رود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی عفاف و حجاب استان قزوین اظهار کرد: سیمای جمهوری اسلامی در بسیاری از مواقع با تمام وجود برای حمایت و ترویج عفاف و حجاب به میدان آمده است و خیلی وقت‌ها نیز چهره‌ها، جلوه‌ها و سبک زندگی‌هایی را به نمایش می‌گذارد که بر خلاف روند تبلیغی و حمایتی از عفاف و حجاب است و باید جلوی این اقدامات گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت کرامت در نظام دینی تأکید کرد: باید در برنامه‌های عفاف و حجاب نهایت کرامت را برای مردم و بدحجاب‌ها قائل شد چرا که کرامت بالاترین جایگاه را در نظام دینی دارد و نباید زیر پا گذاشته شود. اگر کرامت‌ها نادیده گرفته شود، تقابل ایجاد شده و کارها به نتیجه نخواهد رسید.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها