معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید:

دانشگاه باید به سمت حل مشکلات جامعه پیش برود

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه دانشگاه باید به سمت حل مشکلات جامعه پیش برود و در مسیر پیشرفت قرار بگیرد، افزود: تجربه موفق دنیا، سازمان بسیج اساتید را به سمت ایجاد اندیشکده‌ها برای حل مشکلات کشانده است.
کد خبر: ۹۱۵۲۲۵۷
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از لاهیجان، نورالله قیصری با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در دیدار با جمعی از استادان و کارکنان بسیجی این دانشگاه با اشاره به سابقه فرهنگی، علمی شهرستان لاهیجان و نقش آن در توسعه اسلام و مذهب تشیع اظهار کرد: به برکت انقلاب و نظام اسلامی، علم و دانش در کشور در حال گسترش است و با بازدیدی که از آزمایشگاه‌ها و امکانات واحد لاهیجان داشتم، این دانشگاه می‌تواند به قطب علمی منطقه و کشور تبدیل شود.

وی با توجه به نقش واحد لاهیجان در پیشبرد اندیشکده انرژی‌های پاک ادامه داد: تلاش متخصصان حوزه کامپیوتر، مکانیک و شیمی واحد لاهیجان در توسعه چاپگر‌های سه‌بعدی مورد نیاز در ساخت پیل‌های سوختی که در اندیشکده انرژی پاک در حال انجام است، بسیار ارزشمند است.

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در سازمان بسیج اساتید ادامه داد: سیاست بسیج اساتید آن است که بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری و فارغ از اندیشه‌های سیاسی، مذهبی از ظرفیت‌های علمی هر استادی که قلبش برای اعتلای کشور می‌تپد، استفاده کنیم.

قیصری با اشاره به پیشرفت چشمگیر کشور بعد از انقلاب اسلامی افزود: جامعه در حال پیشرفت است و قطعاً موانعی در مسیر راه پیشرفت بروز می‌کند و از طرفی باید بدانیم خصومت جهان غرب با ما بنیادین و ذاتی است؛ بنابراین باید از ظرفیت نیرو‌های داخل کشور برای حل مشکلات پیش‌رو استفاده کنیم.

وی با ذکر اینکه مقالات ISI که به درد جامعه نخورد، فایده‌ای ندارد، بیان کرد: با اینکه کشور در زمینه چاپ مقالات ISI رتبه بالایی دارد؛ اما این مقالات مشکل جامعه ما را حل نمی‌کند و چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای هم در حل مشکلات جامعه در آن وجود ندارد.

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه دانشگاه باید به سمت حل مشکلات جامعه پیش برود و در مسیر پیشرفت قرار بگیرد، افزود: تجربه موفق دنیا، سازمان بسیج اساتید را به سمت ایجاد اندیشکده‌ها برای حل مشکلات کشانده است.

وی با اشاره به اینکه اندیشکده‌ها واسطی بین علوم موجود در دانشگاه و حل مشکلات جامعه هستند افزود: اندیشکده‌های وابسته به دانشگاه در زمینه‌های حاکمیتی، ملی، استانی و منطقه‌ای می‌توانند مشکلات را احصا و برای آن راهکار پیشنهاد دهند.

قیصری با بیان اینکه اندیشکده‌های کاربردی و متعددی با حمایت سازمان تـأسیس شده، ادامه داد: اینکه جمعی از استادان، دانش و حوزه تخصصی خود را معطوف به حل مشکلات می‌کنند، کار بسیار ارزنده‌ای است و دانش باید به حوزه حل معضلات جامعه معطوف شود.

وی با تأکید بر اینکه از نخبگان بومی، مقامات ملی، استانی و شهری در اندیشکده‌ها استفاده شود، ادامه داد: از ظرفیت نخبگان محلی می‌توان برای تسریع و بهتر انجام‌شدن کار‌ها استفاده کرد.

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید، تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان بسیج اساتید را ستود و افزود: در جلسات متعددی که با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم، ارتباط ساختاری خوبی بین اجزای دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج برقرار شد که می‌تواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

بازدید از امکانات آزمایشگاهی واحد لاهیجان و دیدار با برخی از نخبگان دانشگاهی از برنامه‌های دیدار قیصری بود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات