خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره بر اینکه کاری که برای شهدا انجام می‌شود باید مردمی باشد گفت: فصل شیدایی موج مثبت فرهنگی ایجاد می‌کند
کد خبر: ۹۱۵۲۲۴۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سرهنگ حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه اجلاسیه شهدای شهرستان سمنان و برنامه فصل شیدایی ضمن اشاره به اهمیت کار گفت: در اجرای برنامه فصل شیدایی و اجلاسیه شهدای شهرستان سمنان سه نکته را باید اهمیت ویژه بدهید که آن‌ها اخلاص در کار، مدد گرفتن از خدا و ائمه وشهدا و مردمی کردن این کار است.
سرهنگ دامغانی افزود: در اجرای این برنامه که برنامه سنگین فرهنگی است اخلاص نقش اول را دارد. یعنی همه عوامل اجرایی کار باید با اخلاص و محض رضای خدا و شهداء وارد شوند و نگاهشان نگاه تکلیفی باشد و واقعا اگر کسی از خودش در کار کم بگذارد در انتهای کار حسرت خواهد خورد، چون جنس کار جنسی است که کسانی که در کار تلاش کرده اند در انتها حسرت می‌خورند که چرا بیشتر تلاش نکرده اند چه رسد به کسانی که در کار نقشی نداشتند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش آفرینی عموم مردم و مسئولان شهرستان و استان سمنان در این برنامه اشاره کرد و افزود: مردمی کردن این کار جز اولویت‌های اصلی اجلاسیه شهدا و برنامه فصل شیدایی است یعنی همه مردم و مسئولین احساس کنند این کار برای آنهاست و یکی از اثرات فرهنگی این کار نیز همین است که همه خود را سهیم و مالک برنامه بدانند که اگر اینچنین شد برای کار ارزش قائل می‌شوند و ماندگاری اثر برنامه بیشتر و بهتر می‌شود و فصل شیدایی میتواند یک همدلی را در سطح شهرستان سمنان ایجاد کند.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: این کار می‌تواند در فضای امروز جامعه که دشمن به شدت در حال جنگ است و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متعددی را در فضای حقیقی و مجازی برای ما ایجاد می‌کند بسیار موثر باشد و موج فرهنگی خوبی را ایجاد می‌کند.
فرمانده سپاه استان سمنان در پایان گفت: به اجلاسیه شهدای شهرستان سمنان در جلسات شهرستانی باید با اهمیت ویژه‌ای پرداخته شود، چون به اسم اجلاسیه شهدا برنامه فصل شیدایی نیز اجرا می‌شود و باید در تبلیغات شهری فضا را شهدایی کنیم و در اجرای این برنامه فضا سازی و اطلاع رسانی و همچنین مستند سازی بسیار مهم است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان سمنان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت اجرای اجلاسیه شهدای شهرستان سمنان و برنامه فصل شیدایی گفت:فصل شیدایی می‌تواند یک فصل جدیدی را در فرهنگ سازی شهرستان سمنان و هر کسی که در این مراسم شرکت می‌کند ایجاد کند.
وی افزود:این کار چند ویژگی دارد که می‌تواند نقطه قوت کار باشد. مردم ما به اینچنین کار‌ها و برنامه‌ها علاقه‌مند هستند خصوصاً اینکه مباحث تاریخی در این نمایش است و مردم ایران به مباحث تاریخی علاقه دارند؛ و بیان مباحث تاریخی اگر با هنر مخلوط شود می‌تواند اثرات بسیار بیشتری داشته باشد، چون به شکل نمایشی است؛ و این کار را آقا رسول الله در تاریخ در واقعه غدیر انجام داد و به شیوه نمایشی جانشین خود را معرفی کرد. برای اینکه کار تاثیر گذار و ماندگار باشد.
حسینی دیباجی ادامه داد: فصل شیدایی و اجلاسیه شهدای شهرستان سمنان می‌تواند در جمع بسیجیان شهرستان سمنان نیز یک شور و اشتیاق خوبی ایجاد کند و در ایجاد روحیه نشاط و خود باوری و معنوی آن‌ها اثر گذار باشد، زیرا این کار کار زود بازده‌ای است همانند راهیان نور؛ و منظور از مردمی کردن این کار نیز همین است که کار به صورت عاشورایی و درگیر کردن همه مردم علاقه‌مند انجام شود.
وی در پایان گفت: از همه مهمتر در انجام این کار اخلاص شما برگزار کنندگان این کار در ناحیه سمنان است که در راس کار هستید. اگر می‌خواهید کار ماندگار باشد و چندین برابر اثر گذار باشد باید اخلاص در راه خدا را نیت کنید و با توکل به خدا و کمک خواهی از امام حسین علیه السلام و شهدا شروع به کار کنید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها