مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان البرز گفت : جهادگران این استان با ساخت و مرمت ۴۸ خانه مردم سیل زده استان خوزستان در طرح جهادی همبستگی ملی شرکت کرده اند.
کد خبر: ۹۱۵۲۲۳۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند در حاشیه نشست هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در رونق تولید و طرح همبستگی ملی که در ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد، اظهار داشت : در جهاد همبستگی ملی ۲ موضوع پیگیری می‌شود که یکی ساخت منازلی در بخش ملاثانی شهر باوی استان خوزستان است که البرز معین خدمات رسانی به آنها شده است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعات نیز طرح هر کاسب یک لوازم خانگی است که قرار است آنها را تهیه کند و در بحث ساخت و ساز منازل هم با ادارات کل هم اندیشی می‌کنیم.

وی گفت: در جهاد همبستگی تا کنون ۴۸ منزل در نظر گرفته شده که ۲۰ منزل را قرار است در یک بازه زمانی حداکثر ۱۰۰ روزه از ابتدا بسازیم و ۲۸ منزل نیز در همین مدت زمان مرمت و بازسازی خواهند شد.

سرهنگ پاسدار ترکاشوند با بیان اینکه ساخت و مرمت این خانه‌ها در فاز اول کار است، افزود: در صورتیکه فاز اول تمام شود فازهای بعدی با ساخت و مرمت خانه‌ها آغاز می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز گفت: هر شهرستان در استان البرز با توجه به مزیت‌های اقتصادی و پتانسیلی که دارد به یک قطب صنعتی تبدیل کرده و از آنها برای رونق تولید حمایت می‌کنیم.

وی افزود: به طور مثال فردیس به عنوان قطب چرم، محمدشهر به عنوان قطب تولید خشکبار و صنایع تبدیلی و تکمیلی، طالقان به عنوان قطب لبنیات و کرج به عنوان قطب تولید پوشاک و فرش تعیین شده است.

وی اظهار داشت: امروز در این نشست درصدد هستیم تا یک ارتباطی بین این موضوعات با مسئولان صنعت ایجاد شود.

سرهنگ پاسدار ترکاشوند در خصوص پتانسیل منطقه محمدشهر کرج، گفت: در محمدشهر چهارمین میدان میوه و تره بار بزرگ کشور وجود دارد و البرز به عنوان قطب تولید میوه‌های هسته دار در غرب آسیا و بعضاً در جهان صاحب رتبه است و متأسفانه ۳۵ درصد هدر رفت میوه‌های باغی و تولیدات گیاهی را داریم که می‌توانیم با صنایع تبدیلی و تکمیلی به فراورده‌های خشکبار، رب، کنسرو، ترشیجات و… تولید را گسترش داده و اشتغال زیادی را در پی آن داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها، تسهیلات اقتصاد مقاومتی، مشاوره‌ها و آموزش هم متناسب با این قطب‌ها ارائه می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: هنوز تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال جاری تأمین اعتبار نشده ولی حدود ۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: البرز به عنوان یک قطب فناوری و تولید و علم هست که بهشت کسانی هست که می‌خواهند در زمینه‌های مختلف مثل دانش بنیان کار کنند که در کشور می‌تواند نقش اول را داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها