مسئول بسیج کارگری سپاه استان البرز گفت :اردوهای جهادی یکی دیگر از برنامه‌ها در بخش گروهی است که گروه‌های جهادی تخصصی کارگری شکل گرفته است که خدمات این گروه‌ها در اولویت اول برای کارخانه و شهرک صنعتی مربوطه است و دیگری در موارد سیل و زلزله است که کارگران متخصص در آن منطقه بنا به تخصص خود خدمات ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۵۲۲۲۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲

به گزارش سرویس بسیج کارگری خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ پاسدار مهران طیران در حاشیه نشست مسئولان دستگاه‌های اجرایی البرز که به مناسبت روز صنعت در ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد، اظهار داشت: هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد رونق تولید یکی از اهداف نشست امروز است که برای رسیدن به این هدف یکسری برنامه‌های خاص در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی مدنظر است.

وی اظهار داشت: برنامه اصلی در حوزه فردی توانمندسازی کارگران است به خصوص در مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به عنوان الگوی زندگی اسلامی ایرانی، حوزه سلامت و فضای مجازی فعالیت خواهد شد.

وی گفت: همچنین در حوزه مهارتی حسب درخواست کارخانه‌ها آموزش‌های لازم را از سوی اداره فنی و حرفه‌ای تأمین می‌کنیم و بخش آموزش‌های مفهومی که بصیرت افزایی است نیز در قشر کارگر انجام می‌دهیم.

سرهنگ پاسدار طیران ادامه داد: در حوزه گروهی نیز چند برنامه شاخص محوری داریم که یکی شیفت ایثار است که کارگران بسیجی یکسری خدمات رایگان مشخص را برای کارخانه انجام می‌دهند که این خدمات یا در حوزه تخصصی خودشان یا خدمات عمومی مثل بهداشت محیطی یا زیباسازی یا ایمنی می‌باشد.

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات استان البرز افزود: اردوهای جهادی یکی دیگر از برنامه‌ها در بخش گروهی است که گروه‌های جهادی تخصصی کارگری شکل گرفته است که خدمات این گروه‌ها در اولویت اول برای کارخانه و شهرک صنعتی مربوطه است و دیگری در موارد سیل و زلزله است که کارگران متخصص در آن منطقه بنا به تخصص خود خدمات ارائه می‌دهند.

وی بیان داشت: در مرحله اول در سطح استان ۷ گروه جهادی تخصصی تشکیل شده است که برای هر حوزه یک گروه جهادی تشکیل شده که در قالب تیم‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره هستند.

وی به دیگر عناوین برنامه‌های گروهی اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، مهارتی، کتابخوانی، گردشگری و راهیان نور از دیگر این برنامه‌ها است که در مجموع از ظرفیت‌های بسیج برای ارائه خدمات به آنها استفاده می‌شود.

سرهنگ پاسدار طیران با بیان اینکه طرح ایران یار سال گذشته فقط در بین قشر دانش آموز اجرا شد، گفت: امسال هم افزایی می‌شود تا بین اقشار دیگر مثل فرهنگیان، دانشجویان، طلاب، مداحان و محلات انجام شود که در این طرح تولید کننده تمام مراحل و پروسه فراز و نشیب تولید خود را در این طرح برای این اقشار توضیح می‌دهد تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: در این طرح سبک زندگی را به جامعه هدف معرفی می‌کنیم ضمن اینکه این جامعه هدف در کارخانه با کالای ایرانی و تولید ایرانی آشنا می‌شود تا به بالندگی در کشور برسند.

وی اظهار داشت: اگر با این طرح ذهن قشر هدف درگیر فرهنگ کار شود به جاهایی خوبی می رسیم زیرا یکی از معضلات کشور این است که فرهنگ کار و تلاش در حال کمرنگ شدن است.

این مقام مسئول گفت: برنامه دیگری با عنوان هم افزایی بین بخشی اجرا می‌شود که یک بستری ایجاد می‌کنیم تا صنعت بتواند مشکلات صنعت را حل کند به طوریکه شاید در تحریم‌ها خیلی از مشکلات در حوزه صنعت و تکنولوژی را نتوانیم از طریق کشورهای خارجی حل کنیم ولی بستری ایجاد کنیم تا یک صنعت بتواند مشکل به وجود آمده در صنعت دیگر را برطرف کند.

وی افزود: ضمن اینکه زیرساخت‌های دیگری مثل تعامل با دستگاه‌های اجرایی مرتبط و کمیسیون‌های تخصصی ایجاد می‌شود تا مشکلات صنایع را پیگیری و مطالبه کنیم تا تولید متوقف نشود و رو به صعود و تعالی باشیم.

سرهنگ پاسدار طیران اضافه کرد: طرح همبستگی ملی است که بسیج سازندگی به عنوان محور کار در این طرح است و اقشار کارگری و اصناف به آن کمک می‌کنند، برای حل مشکلات آسیب دیدگان سیل که اکنون وضعیت وخیمی دارند اجرا شده است.

وی گفت: در این طرح بسیج به کمک دولت آمده تا روند بازسازی را تسریع کند به طوریکه در گام اول ساخت ۲۴ خانه را بسیج سازندگی برعهده گرفته که در گام‌های بعدی افزایش می‌یابد و در این طرح بنیاد مسکن البرز پای کار است تلاش می‌کند تأمین اعتبار لازم شود.

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات استان البرز افزود: در این طرح نیروی کار و استفاده از صنایع، اصناف و خیرین از طریق بسیج تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در طرح هر مسجد یک خانه از طریق فراخوان‌هایی که داده می‌شود از طریق خیرین هزینه مورد نیاز برای ساخت خانه‌ها جمع آوری می‌شود.

وی گفت: بسیج کارگری، کارخانجات، مهندسین و اصناف به کمک بسیج سازندگی آمده تا از ظرفیت‌های صنعتی در بخش نقدینگی و تأمین مصالح ساخت خانه‌ها مثل در و پنجره، شیشه، سیمان، شن و ماسه و…بهره مند شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها