مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج خاتم طرح جهاد همبستگی را تکمیل کردن خدمت رسانی مردم به مناطق سیل زده دانست و گفت: "هرمسجد یک خانه" و هر کاسب یک کالای اساسی" می تواند تکمیل کننده جهاد باشکوه ملت ایران در سال 98 باشد.
کد خبر: ۹۱۵۲۱۳۰
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، به همت معاونت تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج خاتم، جلسه مسجد محوری با موضوع طرح جهاد همبستگی با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم، روحانیون مستقر در شهرستان و جمعی از فرماندهان پایگاه ها و هیئت امنای مساجد در دفتر امام جمعه هرات برگزار شد.
مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج خاتم در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه نکاتی را پیرامون مسجد محوری مطرح کرد و خواستار همدلی و هبستگی بین روحانیون، هیئت امناء و فرماندهان پایگاهها شد.
حجت الاسلام جعفری همچنین فصل تابستان را بهترین فرصت برای جذب نوجوانان به مسجد از طریق تشکیل کلاس های متنوع در مساجد و پایگاه ها عنوان کرد و خواستار همت بالای مسجدیان در این زمینه شد.
حجت الاسلام جعفری در ادامه در خصوص طرح جهاد همبستگی گفت: در راستای لبیک گفتن به یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری که بازسازی مناطق سیل زده می باشد سازمان بسیج مستضعفین طرحی را به نام جهاد همبستگی در کشور ایجاد کرد که محوریت آن در مساجد است.
وی با بیان اینکه مسجد محوری همیشه در انقلاب اسلامی با پاسخ مناسبی همراه بوده افزود: بعد از گذشت چهل سال وقتی طرحی با محوریت مساجد دوباره ابداع می شود این بدین معناست که مساجد همیشه در نظام اسلامی راهگشا بوده اند.
جعفری طرح جهاد همبستگی را تکمیل کردن خدمت رسانی مردم به مناطق سیل زده دانست و گفت: "هرمسجد یک خانه" و هر کاسب یک کالای اساسی" می تواند تکمیل کننده جهاد باشکوه ملت ایران در سال 98 باشد چراکه ملت ایران در سیل اخیر با خدمت رسانی خود حماسه ای بی نظیر خلق کردند و همه دنیا را متعجب این حماسه کردند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم نیز در این جلسه با اشاره به مسجد محوری گفت: موضوعی که خیلی اهمیت دارد محور قرار دادن مسجد است برای انجام تمام فعالیت های فرهنگی، قرآنی و ...
سرهنگ باقری در ادامه اذعان داشت: ما باید به جز برنامه های نماز، قرائت قرآن، مراسمات ختم، دعا و... فعالیت های دیگری مثل میز خدمت با حضور مسئولین جهت پاسخگویی به مشکلات مردم را برگزار نمائیم تا مردم بیشتر به مساجد جذب شوند.
وی همچنین با بیان اینکه اگر برنامه ها مستمر و متنوع باشد مردم جذب می شوند و این کار هم با همکاری همه اعضای مسجد محقق می شود و لذا روحانی به تنهایی نمیتواند فعالیت زیادی داشته و لذا مساجد نباید تک محوری باشد.
باقری همچنین بر مسئولیت دادن به نوجوانان و جوانان در تمام زمینه های پذیرایی. قرائت دعا. اقامه. اذان جهت جذب نوجوانان و جوانان به مسجد تاکید کرد.
از دیگر مواردی که در این جلسه توسط حاضرین مطرح شد:
دعوت کردن مردم به مسجد از طریق چهره به چهره و حضور در منازل آنان.
برگزاری کلاس های کارآفرینی در مسجد با حضور مربیان و کارآفرینان موفق جهت آموزش نوجوانان و جوانان و تشویق آنان به اشتغال های پایدار
راه اندازی گروه های جهادی از بین مسجدیان
راه اندازی مهد مسجد جهت سرگرم کردن بچه ها و کودکان و جذب آنان به مسجد
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات