در اربعین امسال تعداد موکب‌های اسکان ۱.۵ و‌ موکب‌های تغذیه ۳ برابر می‌شود؛ به طوری که روزانه ۳ میلیون پرس غذا بین زائران اربعین توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۲۰۹۲
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اقتصاد آنلاین معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات از ثبت یک هزار و ۳۵۴ موکب برای فعالیت در اربعین ۹۸ خبر داد و‌ گفت: روند نام‌نویسی از موکب‌داران اربعین تا شهریورماه ادامه دارد.

یوسف افضلی معاون فرهنگی و‌ مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به ادامه روند نام‌نویسی از موکب‌های اربعین در سامانه اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۳۵۴ موکب در سامانه نام‌نویسی کرده که پس از بررسی‌ها به ثبت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و هشت موکب در اربعین ۹۷ به زائران حسینی خدمت کردند، افزود: هر سال موکب‌های اربعینی باید پروانه فعالیت خود را ثبت کنند تا بتوانند به فعالیت بپردازند که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان زمان ثبت‌نام موکب‌ها به تعدادی بیش از سال گذشته برسیم.

افضلی با اشاره به اینکه نام‌نویسی موکب‌های اربعین تا شهریورماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پس از پایان زمان ثبت‌نام‌و در جلسه‌ ستاد اربعین درباره تعداد موکب‌های پذیرایی و اسکان اطلاع‌رسانی خواهد شد، اما با توجه به احتمال افزایش تعداد زائران اربعین موکب‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

به گزارش فارس، در اربعین امسال تعداد موکب‌های اسکان ۱.۵ و‌ موکب‌های تغذیه ۳ برابر می‌شود؛ به طوری که روزانه ۳ میلیون پرس غذا بین زائران اربعین توزیع می‌شود و یک میلیون‌ و ۸۰۰ هزار جای خواب نیز برای اسکان زائران پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات