حجت الاسلام رضایی گفت: امر به معروف و نهی از منکر به همراه جذب و آموزش جوانان دو راهکار اصلی برای مقابله با بدحجابی است.
کد خبر: ۹۱۵۲۰۷۴
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست بصیرتی با حضور بسیجیان پایگاه فاطمیه حوزه خواهران حضرت زینب (سلام الله علیها) شهر فارسان برگزار شد.

 حجت الاسلام مسلم رضایی در این نشست گفت: پدیده بی‌حجابی در ایران وجود ندارد، بلکه معضل بدحجابی و به تعبیر دقیقتر حجاب ناقص است؛ البته به لحاظ عفاف، شاخصه فقط ستر و پوشش نیست.

وی افزود: برخی مؤلفه‌ها حکایت از این دارد که در این زمینه، مشکلات و مسائلی داریم اما در مقایسه با دیگر کشورها، ایران از عفیف‌ترین کشورهاست و حتی در میان کشورهای اسلامی نیز برتر است؛ اما همین بدحجابی عللی دارد که باید از علل فرهنگی، تعامل با فرهنگ‌های بیگانه را عنوان کرد.

رضایی تصریح کرد: با پیدایش رسانه‌ها و گسترش ارتباطات، امکان ارتباط با کشورهای بیگانه فراهم شده است، که این ابزار زمینه را برای تهاجم فرهنگی ایجاد کرده است.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: برای اصلاح وضعیت کنونی عفاف و حجاب، باید به علل پیدایش پدیده‌ای مثل بدحجابی که آسیبی اجتماعی است توجه داشت و آنها را از بین برد.

رضایی گفت: یکی از عوامل ساختاری بدحجابی، بزرگ شدن شهرها و کاهش کنترل‌هاست. اشتغال زنان نیز ایجاب می‌کند که لباس آنها با شغل‌شان متناسب باشد. ما باید برای لباس‌های متناسب با وضعیت جدید، باید الگو معرفی کنیم، ولی در این زمینه بسیار ضعف داریم.

وی افزود: در زمینه علل فرهنگی نیز باید از تهاجم فرهنگی جلوگیری کنیم و این کار، با کنترل و فیلترینگ امکان‌پذیر نیست. ما باید جامعه را واکسینه و هویت‌سازی کنیم. یکی از راه های واکسینه کردن جامعه و هویت سازی برای جامعه استفاده از فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر است که اتفاقا در مواجهه با بدحجابی بسیار اثر گذار است.

این کارشناس مسایل دینی تأکید کرد: راه دوم برای مقابله با بدحجابی، جذب جوانان و آموزش است، اما همه اینها مستلزم همکاری دولت و نهادهای دولتی است.

 

ارسال نظرات